LTStraipsnyje kompleksiškai analizuojami rinkodaros tobulinimo, plėtojant biotechnologijomis grindžiamą verslą, poreikiai. Išryškinamas biotechnologijomis grindžiamo verslo vaidmuo šiuolaikiniame visuomenės gyvenime ir globalizacijos iššūkių kontekste. Straipsnyje išskiriamos egzistuojančios biotechnologijų verslo problemos ir perspektyvos, specifinės biotechnologijos verslų rinkodaros tobulinimo savybės. Parodomos galimybės iš esmės modernizuoti rinkodaros priemones, atsižvelgiant į vartotojo elgsenos modeliavimą, įmonės rinkodaros strategijos tobulinimą, rinkodaros komplekso elementų korekciją, rinkodaros koncepcijos keitimą įmonės veikloje, produktų ar paslaugų diferenciaciją ir atnaujinimą, plėtros į kitas rinkas skatinimą, tikslinės rinkos keitimą arba plėtrą, įmonės pozicionavimo strategijos keitimą, konkurencingumo didinimą, vidinio rinkodaros poveikio elementų kaitą. Šiame straipsnyje išanalizuota mokslinė literatūra, atliktas vartotojų ir biotechnologijomis grindžiamo verslo ekspertų nuomonės tyrimas biotechnologijomis grindžiamų verslų kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštosios technologijos; Biotechnologijų verslas; Rinkodara; Tobulinimas; Vartotojo elgsena; Vartotojo formavimas; Biotechnology business; Consumer behaviour; Consumer formation; Development; High technology; Marketing.
ENThe article, in a complex way, analyzes the needs of marketing improvement in developing biotechnology-based business and highlights its role in the context of modern society and globalization challenges. The article distinguishes between the existing problems of biotechnology business, the present perspectives and specific characteristics of developing the marketing of biotechnological business. The paper represents the possibility of the substantial modernization of marketing tools with regard to modelling user’s behaviour, improvement in marketing strategy for the company, the correction of the elements of the marketing complex, changes in the marketing conception inside the company, product and service differentiation and renewal, the encouragement of expansion into other markets, variations in or the expansion of the target market, alternatives to the positioning strategy for the company, an increase in competitive ability and an internal impact of marketing on the varying elements. The article has referred to the analysis of scientific literature and research on the opinions of consumers and experts in the field in the context of biotechnology-based businesses. [From the publication]