Vizualinė hermeneutika: A. Ostašenkovo fotografinis ciklas "Būsenos"

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vizualinė hermeneutika: A. Ostašenkovo fotografinis ciklas "Būsenos"
Alternative Title:
Visual hermeneutics: A. Ostašenkovas photographic series "Status"
In the Journal:
Inter-studia humanitatis. 2014, Nr. 17, p. 112-131. Šiuolaikinės hermeneutikos iššūkiai ir problemos
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje analizuojamos vizualinės fotografinės hermeneutikos galimybės. Analizės pavyzdžiu imamas fotografo A. Ostašenkovo darbų ciklas „Būsenos“. Šio ciklo esmė – egzistencinių būsenų (skaudžių patirčių, netekčių) vizualinis įerdvinimas. Esminis šio straipsnio klausimas – kaip vizualinė vietovė, egzistencinė-fotografinė vieta, perteikia įvairiapuses egzistencines būsenas. Be to, analizuojama, kaip, remiantis vizualiniu pagrindu, įmanoma svarstyti faktiškumo hermeneutikos apraiškas. Kitas aptariamas aspektas susijęs su A. Ostašenkovo fotografinio dipticho traktavimo problematika. Fotografinis diptichas sukuria specifinį vizualinį pasakojimą, įvairialypę vizualinio teksto skaitymo kryptį. Viena vizualizuota būsena teikia tolesnę pasakojimo ir interpretavimo galimybę kitai būsenai išreikšti. Dvi fotografijos, virtusios meniniu diptichu, leidžia ir suvokėjui vizualizuoti savo išgyvenamas būsenas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: A. Ostašenkovas; Aleksandras Ostašenkovas; Egzistencinės būsenos; Fenomenologija; Fotografija; Interpretacija; Meninė fotografija; Vizualinis įerdvinimas; Vizualinė hermenautika; Vizualinė hermeneutika; A. Ostašenkovas; Aleksandras Ostašenkovas; Art photography; Artistic photography; Existential states; Existential states, visual in-spacing; Interpretation; Phenomenology; Photography; Visual hermeneutic; Visual hermeneutics; Visual in-spacing.

ENThis article analyzes and represents the opportunities of the visual-photographic hermeneutics. The assay samples are taken from the photographer's A.Ostašenkovo cycle phase works. The aim of this cycle is the creation of the visual space for the existential statės (painful experiences and losses). The main issue to be considered in this article is how the visual area of the existential-photographic location conveys the diverse existential statuses. lt is also considered whether it is possible to consider the factual manifestations of hermeneutics in the visual plane. Another aspect analyzed here is related to the photographic diptychs in A. Ostašenkovas treatment problems. The photographic diptych creates a specific visual diverse visual text reading trend. One of the diptychs visual-existential statuses provides the further interpretation possibilities of the story for another statė expressed. Two photographies turned into one integral diptychs enables a perceiver to visualize the existing statės. [From the publication]

ISSN:
1822-1114
Related Publications:
  • Lietuvos fotografija, 1990-2010 / Agnė Narušytė. Vilnius : "Baltų lankų" leidyba, 2011. 343 p.
  • Vaizdinis posūkis : vaizdai - žodžiai - kūnai - žvilgsniai / Erika Grigoravičienė. Vilnius : Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2011. 332 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/57297
Updated:
2020-06-17 18:07:49
Metrics:
Views: 43    Downloads: 3
Export: