LTTrečiosios universitetų misijos koncepcija grindžiama universitetų verslumu bei universitetų teikiamos praktinės naudos reikšminimu. Trečiosios universitetų misijos teorinė prieiga argumentuoja Europos aukštojo mokslo sistemose vykstančius pokyčius, siejamus su tradicinės europinės aukštojo mokslo orientacijos į visuomenės socialines, kultūrines reikmes, aukštojo mokslo kaip valstybės vykdomos socialinės politikos, užtikrinamos viešaisiais ištekliais, suvokties kaita. Straipsnyje keliamas tikslas – nustatyti norminių reikalavimų nacionalinėms studijų programoms kaitą, įvykusią po 2009 m. nacionalinės aukštojo mokslo reformos. Norminių dokumentų kokybinės turinio analizės ir lyginamuoju metodais buvo nustatyta, kad po 2009 m. Lietuvos nacionalinės aukštojo mokslo reformos atnaujintuose norminiuose reikalavimuose studijų programoms (jų kūrimui, vertinimui, akreditavimui) yra ženklus visuomenės intereso ir darbdavių įtraukimo į studijų procesą įtvirtinimas. Atliktas tyrimas parodė akivaizdžiai padidėjusį dėmesį studijų veiklos rezultatų praktiniam pritaikomumui po 2009 m. nacionalinės aukštojo mokslo reformos. Tyrimas taip pat atskleidė, kad šiuo metu Lietuvoje ketinamų vykdyti ar jau įgyvendinamų studijų programų aprašams ir studijų programų vertinimui ir akreditavimui keliami kiek skirtingi norminiai reikalavimai, susiję su universitetų studijų misijos įgyvendinimo praktinės naudos aspektu. Vertinant ir akredituojant studijų programas yra dar labiau reikšminamas studijų rezultatų praktinio pritaikomumo poreikis.Reikšminiai žodžiai: Universitetas; Mokslo žinių sklaida; Trečioji universitetų misija; 2009 m. nacionalinė aukštojo mokslo reforma; Studijos; Studijų programos; Norminiai reikalavimai; University; Dissemination of scientific knowledge; Universities’ third mission; National reform of higher education in 2009; Studies; Study programs; Regulation.
ENThe concept of the third mission of universities is based on the universities' entrepreneurship and the prominence of practical benefit. According to a theoretical approach of the third mission of universities, the changes, taking place in the systems of higher education of Europe, are related with the traditional European orientation of higher education to the society's social, cultural needs and the changes of prominence of higher education as government's social politics, which are ensured by the public resources. The aim of the research – to assess the changes of regulatory requirements for the national study programmes after 2009 national higher education reform. While using the qualitative content analysis and the comparative methods in the investigation of the national documents, it was established that after the 2009 Lithuanian national higher education reforms, the regulatory requirements for the study programmes had significant fortification of society's interest and employer's inclusion in the study process. The research showed that the attention to the practical application of study activity results has significantly increased after the 2009 national higher education reform. The research also revealed that today in Lithuania regulatory requirements, related with the aspect of practical benefit of realisation of university study missions, differ for the descriptions, evaluations and accreditation of study programmes, which are going to be or already are carried out. During the evaluation and the accreditation of the study programmes, the need of practical application of study results is even more emphasised.