Naujų darbuotojų adaptacijos ypatumai ikimokyklinio ir vidurinio ugdymo mokyklose Lietuvoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naujų darbuotojų adaptacijos ypatumai ikimokyklinio ir vidurinio ugdymo mokyklose Lietuvoje
Alternative Title:
Adaption and integration process features of new employees in preschools and secondary schools of Lithuania
In the Journal:
Socialinių mokslų studijos [Societal Studies]. 2014, Nr. 6 (2), p. 361-375
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje nagrinėjami naujų darbuotojų adaptacijos ypatumai ikimokyklinio ir vidurinio ugdymo įstaigose. Straipsnyje siekta atskleisti organizacinės adaptacijos sampratą įvairių mokslininkų požiūriu, adaptacijos proceso ypatumus, pateikti pagrindinius naujo darbuotojo adaptaciją organizacijoje lengvinančius ir sunkinančius veiksnius. Apžvelgiamas visas tyrimo procesas, jo sudėtinės dalys ir gauti rezultatai. Šio straipsnio tikslas – aptarti naujų darbuotojų lengvesnei adaptacijai įtakos turinčius veiksnius ikimokyklinėse ir vidurinio ugdymo įstaigose. Apibendrinant įvairių mokslininkų teorijas ir susisteminant savo mokslinio tyrimo duomenis galima teigti, kad naujų darbuotojų lengvesnei adaptacijai daugiausiai įtakos turi praktinė, o ne teorinė veikla (praktinis supažindinimas su nauja darboviete, darbo vieta bei būsimomis pareigomis), asmeninės savybės (gebėjimas bendrauti, pasitikėjimas savimi ir konfliktinių situacijų vengimas) ir aukšta darbo motyvacija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Naujas darbuotojas; Socializacija; Adaptacija; Veiksnys; Ikimokyklinis; Vidurinis; Švietimo organizacija; New employee; Socialization; Adaptation; Factors; Preschool; Secondary school; Education organization.

ENNew employee adaptation features in preschools and secondary schools of Lithuania are discussed in this paper. The purpose of this article is to discuss the facilitation factors for a new employee in preschools and secondary schools of Lithuania. In the first part of this paper, called “Organizational adaptation concept”, understanding of organization adaptation concept based on various foreign and national scientific researches was discovered. “Employee adaptation process” is the second part of the article, in which employee adaptation peculiarity is revealed. In the third part of this paper, called “The main factors of employee adaptation in organization”, main facilitating and aggravating factors for new employee in organizations are given. Finally, in the fourth part, called “The research of new employee adaptation in preschools and secondary schools of Lithuania”, the main results and conclusions are presented. Summarizing various scientific approaches and theories and the results of research data, it was showed that lighter adaptation for new employees mainly influence practical, not theoretical, activities, i.e. practical introduction to the workplace, with organization and duties, personal characteristics, i.e. abilities to communicate, self-confidence and avoidance of conflict situations, and high work motivation. [From the publication]

DOI:
10.13165/SMS-14-6-2-08
ISSN:
2029-2236; 2029-2244
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/57146
Updated:
2018-12-17 13:51:27
Metrics:
Views: 60    Downloads: 33
Export: