LTStraipsnyje pristatoma logistikos specialistų (verslo vadybos studijų krypties) kompetencijų vertinimo praktika Graičiūno aukštojoje mokykloje. Taip pat analizuojamas praktiškai išbandytas kompetencijų vertinimas e-mokymo(si) aplinkoje. Straipsnyje pristatomi kompetencijų vertinimo organizavimo aspektai, kompetencijų vertinimo metodas - kompetencijų vertinimas testuojant e-mokymo (si) aplinkoje, kompetencijų vertinimo užduočių bei kompetencijų vertinimo kriterijų sudarymo patirtis. Pateikiami siūlymai kompetencijų vertinimui tobulinti. Daromos išvados, kad V. A. Graičiūno aukštojoje vadybos mokykloje logistikos specialistams taikytas kompetencijų vertinimas testuojant e-mokymo (si) aplinkoje yra lengvai modeliuojamas, tobulinamas, ekonomiškas ir taupantis laiką, todėl gali būti taikomas ir kitos kvalifikacijos kompetencijoms vertinti, priskiriamoms socialinių mokslų sričiai. Taikant testavimą galimą įvertinti teorines žinias ir kai kuriuos praktinius gebėjimus. Todėl testavimas e-mokymosi aplinkoje gali būti taikomas ne visoms kompetencijoms įvertinti. Nepakankamai tinka toms kompetencijoms, kurios susijusios su konkrečios praktinės veiklos realioje darbo vietoje demonstravimu ar konkrečiais įgūdžiais. [...] Taip pat daroma išvada, kad siekiant realizuoti mokymosi visą gyvenimą bei asmenų mobilumo idėjas, svarbu sudaryti sąlygas kompetencijas vertinti nepriklausomai nuo jų įgijimo būdo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Kompetencijų vertinimas; Kompetencijų vertinimo projektavimas; Assessment of competencies; Competence; Design of competence assessment.
ENThe article presents practical experience of competence assessment in logistics management education (study area of business management) and application of assessment methodology in virtual learning environment. There are illustrations of process organization, methodology of assessment on the e-learning platform, experience in design of assignments and definition of evaluation criterea. There are some suggestions for development of competence assessment practise. One of the main insights based on the experience gained is that the methodology applied at V.A. Graiciunas school of management in the area of logistics competence assessment invirtual learning environment has been successfully designed, is flexible for further development, efficient and time saving. It can easily be applied to assessment of other competence areas in social sciences. The form of testing enables to assess theoretical knowledge and some skills. Thus, this form can not be applied to all competencies under assessment, especially to the ones that are directly linked with demonstration of specialized professional skills in working environment. […] One of the important conclusions is that seeking for lifelong learning and continuous development realization it is crusial to provide the environment for assessment of competence gained independently of the form and source of their attainment. [From the publication]