Kultūrinis vartojimas ir socioerdvinė diferenciacija Lietuvos didmiesčiuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kultūrinis vartojimas ir socioerdvinė diferenciacija Lietuvos didmiesčiuose
Alternative Title:
Cultural consumption and socio-spatial differentiation in Lithuanian cities
In the Journal:
Filosofija. Sociologija [Philosophy. Sociology]. 2014, t. 25, Nr. 4, p. 272-281
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas kultūrinis vartojimas ir jo ypatumai skirtinguose Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos gyvenamuosiuose rajonuose. Laikant kultūrinį vartojimą socialinių skirtumų ir socioerdvinių pasidalijimų žymeniu, mėginama išsiaiškinti santykį tarp kultūrinio vartojimo ir jį lemiančių veiksnių. Straipsnyje remiamasi Pierre’o Bourdieu kultūrinio kapitalo sąvoka (1984) ir paskutiniuoju dešimtmečiu plačiai vykstančia teorine diskusija apie homologija, individualizacija ir visaėdiškumu / vienaėdiškumu grįstą kultūrinį vartojimą. Aptarta kultūrinio vartojimo dinamika liudija, kad lyties, išsilavinimo, šeiminės padėties ir etninės kilmės kintamieji stipriai veikia kultūrinį vartojimą. Tačiau kartu vis daugiau vartotojų šiuo metu tampa kultūriniais visaėdžiais (angl. cultural omnivores), kurie plačiai naudojasi tiek aukštosios, tiek populiariosios kultūros gaminiais. Kita vertus, Lietuvos kultūrinio vartojimo žemėlapis Lietuvos miestuose gana diferencijuotas: mažiausiai tiek elitinės, tiek populiariosios kultūros yra linkę vartoti Lietuvos miestų darbininkų klasės gyvenamieji rajonai, tarpinę poziciją užima miestų centrų ir daugiabučių mikrorajonų gyventojai, o didžiausi kultūriniai visaėdžiai yra priemiesčių gyventojai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elitinė kultūra; Kultūrinis kapitalas; Kultūrinis vartojimas; Popkultūra; Socioerdvinė diferenciacija; Cultural capital; Cultural consumption; Highbrow culture; Low-brow culture; Socio-spatial differentiation.

ENThe article focuses on cultural consumption and socio-spatial differentiation in different neighbourhoods of Vilnius, Kaunas, and Klaipėda. The data of the research project "Social Exclusion in Lithuanian Cities: Forms of Spatial Segregation and Polarization" (2012) demonstrate that the factors of sex, education, marrital status and ethnic origin immensely influence cultural consumption. Although an increasing number of Lithuanians have become cultural omnivores that consume both high-brow and lowbrow culture, socio-spatial differentiation is evident in the Lithuanian cities. The inhabitants of working-class style neighbourhoods tend to consume the smallest amount of both high-brow and low-brow culture, city centers and Soviet style neighborhoods occupy the intermediate position with regard to cultural consumption, and the inhabitants of suburban areas are the biggest cultural omnivores. [From the publication]

ISSN:
0235-7186; 2424-4546
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/56884
Updated:
2020-04-19 18:37:15
Metrics:
Views: 73    Downloads: 12
Export: