LTStraipsnyje žvelgiama į Lietuvos politinę sistemą kaip į puikų ir analizės vertą semi-prezidentinio valdymo pavyzdį. Tarpukariu Lietuvos politinė sistema pasikeitė iš parlamentinės į autoritarinę prezidentinę, o devinto dešimtmečio pabaigoje po intensyvių diskusijų priimtas sprendimas įtvirtinti semi-prezidentinį valdymą. Šiuo metu Lietuva yra stabili ir konsoliduota demokratinė valstybė, įvairių tarptautinių organizacijų narė, tačiau tuo pačiu – ir pirmoji Europos valstybė, kurioje 2004 m. apkaltos būdu iš pareigų buvo pašalintas Respublikos Prezidentas. Analizuojami politiniai ir instituciniai Prezidento apkaltos proceso efektai, pateikiama kontekstinė informacija – kodėl ir kada buvo pasirinkta semi-prezidentinė sistema, aptarta konstitucija bei nagrinėjama semi-prezidentinės sistemos įtaka demokratijos vystymui ir konsolidacijai Lietuvoje. Atlikus analizę sužinota, jog Lietuvoje semi-prezidentinis valdymas pasirinktas kaip optimalus instiucinis ir kompromisinis variantas, leidęs rasti balansą tarp istorinio tęstinumo ir trumpalaikių konstitucijos projekto rengėjų politinių interesų. Aiškintasi, ar semi-prezidentinis modelis padėjo padidinti Lietuvos demokratinės valdžios stabilumą, efektyvumą ir valdymo kokybę. Tyrimas atskleidė, jog vis dar sunku įvardinti semi-prezidentinio valdymo įtaką ir atskirti ją nuo chaotiško elektorato, silpnų politinių partijų, politinio aktyvizmo ir įsitraukimo kultūros nebuvimo daromos įtakos politikai.Reikšminiai žodžiai: Krikščionys demokratai; Politika; Politinė sistema; Prezidentas; Pusiau prezidentinis valdymas; Smetona; Steigiamasis Seimas; Christian Democratic Party; Constituent Seimas; Lithuania; Policy; Political system; President; Semi-presidentalism; Smetona.