LTStraipsnyje pristatomo tyrimo tikslas buvo įvertinti paauglių, vaikinų ir merginų, turinčių skirtingą statusą bendraamžių grupėje, draugystės kokybės ypatumus. Remiantis J. D. Coie ir K. A. Dodge (1983) pasiūlyta sociometrinio tyrimo metodika, tiriamieji (N = 225) buvo suskirstyti į tris pogrupius pagal priėmimo bendraamžių grupėje laipsnį. Draugystės kokybei vertinti taikytas Draugystės kokybės klausimynas (Parker and Asher, 1989) bei Pasitenkinimo draugyste įvertinimas (Parker and Asher, 1989). Nustatyta, kad žemo statuso bendraamžių grupėje paauglių draugystės kokybė yra prasčiausia. Merginų draugystės kokybės rodikliai yra aukštesni už vaikinų. Nuodugnesnė lyties skirtumų analizė skirtingo statuso paauglių pogrupiuose parodė, kad vaikinų draugystės kokybės ypatumai nesusiję su jų priėmimu bendraamžių grupėje, tačiau merginų pogrupyje prastai grupėje priimamos paauglės išsiskiria prastais draugystės kokybės rezultatais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Statusas bendraamžių grupėje; Paauglių draugystės; Draugystės kokybė; Social status in peer group; Adolescent friendship; Friendship quality.
ENThe article presents a research that aimed to assess the quality of friendship of male and female adolescents that have a different status among their peers. Following the methodology of sociometric research suggested by J. D. Coie and K. A. Dodge (1983), the subjects (N = 225) were distributed into three subgroups according to the degree of peer acceptance. To assess the quality of friendship, the Friendship Quality Questionnaire (Parker and Asher, 1989) and the Friendship Satisfaction Rating (Parker and Asher, 1989) were applied. It was found that the quality of friendship of adolescents was the worst in the low-status peer group. The friendship quality indicators of girls are higher than those of boys. A more detailed analysis of gender differences in the subgroups of adolescents with different status showed that the particularities of the quality of friendship among boys are unrelated to their acceptance by the peers, while in the female subgroup the adolescents with low acceptance usually show poor friendship quality results.