XX a. pirmosios pusės naujieji meno reiškiniai: tautinio ir modernaus žydų meno sintezė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
XX a. pirmosios pusės naujieji meno reiškiniai: tautinio ir modernaus žydų meno sintezė
Alternative Title:
New artistic expressions in the first half of the 20th century: synthesis of national and modern Jewish art
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama aptarti XX a. pirmosios pusės tautinį žydų meną Vakarų Europoje ir Izraelyje, pagrindinį dėmesį skiriant Rytų Europos žydų menininkų kūrybai. Nemaža dalis Rytų Europos žydų menininkų, gavę išsilavinimą gimtosiose šalyse, toliau studijuoti vykdavo į kitas Vakarų Europos šalis ar Palestiną. Išvykę į užsienį žydų menininkai atsinešė savitą štetlo kultūrą ir tautinio meno supratimą, persipynusį su moderniomis užsienio šalių meno kryptimis ir vietos tradicijomis. Ši sintezė padėjo susiformuoti specifiniams meno ir kultūros reiškiniams, iš kurių paminėtini ryškiausi: L‘école de Paris mokykla Paryžiuje, Bauhauso meno mokykla Veimare ir Bezalel meno mokykla Jeruzalėje. Šių mokyklų įtakos dėka gimė prancūziškojo ekspresionizmo kryptis Tel Avive ir vokiškojo ekspresionizmo kryptis Jeruzalėje. Visos šios kryptys ir mokyklos sujungė Rytų Europos žydų folklorinį paveldą ir modernias meno formas, taip keisdamos menininko mentalitetą nuo konservatyvios ir gyvenimo štetle patirties iki universalumo dimensijų. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Bauhausas; Bauhauzas; Bezalel mokykla; Ekspresionizmas; Konstruktyvizmas; L'ėcole de Paris; Modernumas; Paryžiaus mokykla; Prancūziškojo ekspresionizmo kryptis Tel Avive; Prancūzų ekspresionizmas; Tautiškumas; Vokiečių ekspresionizmas; Vokiškojo ekspresionizmo kryptis Jeruzalėje; Žydų dailė; Bauhaus; Bezalel School; Constructivism; Ecole de Paris; Expressionism; French expressionism; German Expressionism; Jewish art; L'Ecole de Paris; Modernity; Nationality; Trends of French expressionism in Tel Aviv; Trends of German expressionism in Jerusalem.

ENToday we have an opportunity of discussing the national Jewish art of the first half of the 20th century in Western Europe and Israel only due to the Jewish artists of the Eastern Europe. Part of the Eastern European Jewish painters, after receiving education in their native countries, continued studies in the Western European countries or Palestine. On coming there they brought along their own shtetl culture and understanding of the national art, which eventually got merged with the modern local trends and traditions. This synthesis, in turn, gave birth to the specific art and culture phenomenon, most distinguished of which are considered the Ėcole de Paris trend, the Bauhaus Art School in Weimar and the Bezalel Art School in Jerusalem. As a result of the Ecole de Paris adepts' ever increasing migration to Israel, the French art trend emerged in Tel-Aviv and the German art trend (new Bezalel - "mini- Bauhaus") - in Jerusalem. Each of those trends and schools were set on exploiting the individuality of the Eastern European Jewish folklore and avant-garde artistic forms' synthesis, thus epitomizing the development of the artists' mentality from the conservative and inhibited thinking of a shtetl dimensions towards the versatility. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/56499
Updated:
2018-07-25 22:36:00
Metrics:
Views: 24
Export: