LTStraipsnyje analizuojami kokybinio tyrimo duomenys, atskleidžiantys, kaip 10-12 metų vaikai suvokia vaiko kaip individo ir vaikų kaip bendruomenės kultūrinio identiteto socialinį turinį neformalaus mokymosi laisvoje ir nestruktūrizuotoje aplinkoje metu. Tokia aplinka leidžia vaikams pasirinkti mokymosi metodus ir partnerius, jie prisiima socialinius, edukacinius bei komunikacinius vaidmenis. Skirtingai besimokantys vaikai ne tik suvokia save kaip individą, bet taip pat supranta tokio mokymosi privalumus kūrybos, iniciatyvų, laisvės ir atsakomybės ugdymui. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Savarankiškas mokymasis; Vaiko sociokultūrinis identitetas; Vaikų socio-kultūrinis identitetas; Children's socio-cultural identity; Self-learning/teaching.
ENThe article interprets the data of qualitative research which reveals how 10-12 year old children conceptualise the social content of cultural identities of a child as an individual and that of children as the community while learning informally in a free and non-structured environment. Such environment enables children to choose learning methods and partners and they assume social, educational and communicative roles. Children not only conceptualise themselves as individuals learning differently, but also perceive advantages to creation, initiative, freedom and responsibility provided by such learning. [From the publication]