LTStraipsnyje yra tiriama socialinio audito samprata, raida bei socialino audito reiškimosi tendencijos Lietuvoje per standartų diegimą socialiai atsakingose srityse. Nors didžiausias susidomėjimas socialiniu auditu įvyko XX amžiaus devintajame dešimtmetyje, praktiškai nėra gilesnių tyrimų šioje srityje tiek koncepciniu, tiek metodologiniu lygmenimis. Šio straipsnio tikslas - ištirti socialinio audito teorines susiformavimo prielaidas ir jo raišką per standartų diegimą. Straipsnyje buvo taikytas išorinis socialinio audito raiškos Lietuvoje vertinimo būdas, tyrime buvo naudojamasi Lietuvos Standartizacijos departamento duomenimis 2012 m. rugpjūčio 1 d. Buvo pasirinktos keturios pagrindinės socialinio audito sritys, atitinkančios dažniausiai išskiriamas socialinės atskaitomybės veiklas: produktai ir paslaugos, aplinkosauga, žmonių ištekliai ir socialinė veikla bendrąja prasme. Remiantis standartų tikslais, kiekvienai socialinio audito sričiai buvo priskirti būdingi standartai, ir ištirtas jų paplitimo lygis Lietuvoje. Tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos verslo įmonės yra linkę diegti sertifikuotus standartus prekių ir paslaugų bei aplinkosaugos srityse, tuo tarpu socialinio atsakingumo standartai yra diegiami vangiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinis auditas; Socialinė atsakomybė; Standartai; Lithuania; Social audit; Social responsibility; Standards.
ENThe article examines the concept of social audit, development and manifestation of social audit trends over the standard implementation of socially responsible areas of Lithuania. Although the greatest interest in the social audit took place in the eighties, there is practically no deeper research in this area at the conceptual and methodological levels. The purpose of this paper is to investigate the formation of social audit of theoretical assumptions and its expression through standardization. This paper has been applied to an external social audit Lithuania expression evaluation method, the study used data from the Lithuanian Standardization Department in 2012, 1-st August. It was selected four main areas of social audit corresponding to main social responsibility activities: products and services, environmental protection, human resources and social activities in general. According to the standards for purposes of social audit of each area have been attributed to specific standards, and investigated their prevalence in Lithuania. The results showed that Lithuanian business companies tend to introduce certified standards for goods and services, and environmental protection, while social accountability standards are being implemented slowly. [From the publication]