LTAukšto lygio plataus profilio kūrybingų specialistų rengimas buvo ir yra kiekvienos techniškosios aukštosios mokyklos pagrindinis uždavinys. Platus akiratis, mokėjimas kūrybiškai spręsti organizacinio ir techninio pobūdžio problemas – šiuos specialistams keliamus reikalavimus galima išugdyti tik išmokius juos savarankiškai ir kūrybiškai dirbti, dar studijų metais nuo pirmųjų kursų pradėjus ugdyti mokslo darbo įgūdžius. Straipsnyje aptariamas mokslinis tiriamasis darbas ir kūrybingos asmenybės ugdymas. Plečiant grupinį mokslinių problemų sprendimo metodą, reikia suburti skirtingų specialybių studentus. Tikslinga mokslo tyrimo, projektavimo ir kitiems darbams burti skirtingų studijų lygmens studentus: doktorantų – magistrantų tandemus ar triadas. Reikia plėsti jaunųjų mokslininkų savirealizacijos galimybes finansiškai paremiant jų mokslines konferencijas. Jaunųjų mokslininkų konferenciją tikslinga organizuoti sekcijomis pagal mokslo šakas, kad didesnis jų skaičius turėtų galimybę pateikti savo mokslo darbo rezultatus. Ryšiams plėsti su kitų šalių jaunaisiais mokslininkais reikia naudotis Baltijos šalių techniškųjų universitetų asociacijos ir Baltijos jūros regiono universitetų konsorciumo BALTECH veikla. Tikslinga įkurti Universitete jaunuosius mokslininkus vienijančią draugiją, kuri struktūrizuotų ir koordinuotų jų veiklą. Tikslinga VGTU interneto svetainėje įkurti puslapį, kuriame aukštųjų mokyklų jaunieji mokslininkai pristatytų brandžiausius savo darbus.Reikšminiai žodžiai: Asmenybės ugdymas, kūrybiškumas, moksliniai darbai, technologiniai mokslai; Gebėjimai, kūrybinga asmenybė, ugdymas, tiriamasis darbas; Kūrybiškumas; Studentai; Tyrimas; Universitetas; Creativity; Personality development, creativity, scientific researches, technological sciences; Research; Skills, creative personality, training, research works; Students; University.
ENThe preparation of wide-profile creative professional has been and remains the main task of each technical higher education institution. A broad outlook, ability to creatively solve organizational and technical issues - such professional requirements applicable to high quality specialists can only be met while teaching to work independently and creatively having started the process from the first years of studies. The article discusses the research and the development of a creative personality. The developing a group approach towards scientific problems requires the accumulation of students from different specialties. Students at different levels of study are suitable for scientific research, design and other work: doctoral students - graduate students' tandem or triad. Also it is expedient to accumulate students for research, design, and other works from different study levels. There is a need to broaden self-realisation opportunities for young researchers by financially supporting their scientific conferences. Young researchers' conferences shall be organised in sections in accordance with the branches of science so that the greater number of them could present their research results. In order to expand the relationships with young researchers of other countries, it is necessary to use the opportunities provided by the Association of Technical Universities in the Baltic Countries and the Baltic Sea University Consortium BALTECH. It is advisable to stablish a society that would unite young researchers and structures and coordinates their activities. It is expedient to set up a webpage in the website of Vilnius Gediminas Technical University where young researchers from higher education institutions could publish their most mature works.