Edukologijos mokslas ir pedagogų rengimo kaita Šiaulių universitete

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Edukologijos mokslas ir pedagogų rengimo kaita Šiaulių universitete
Alternative Title:
Educology science and changes in the preparation of pedagogues at Šiauliai University
In the Book:
Akademinė edukologija 1. Vilnius: Mokslotyros institutas, 2003. P. 205-220. (Lietuvos mokslas ; kn. 45)
Summary / Abstract:

LTLietuvos siekis integruotis į ES švietimo erdvę lemia būtinybę orientuotis į tokias švietimo sritis: švietimo kokybę, prieinamumą, turinį, atvirumą ir efektyvumą. Todėl mokytojų rengimas Lietuvos švietimo sistemos modernizavimo procese tampa labai svarbia problema, nes visos švietimo sistemos pokyčių kokybinis efektyvumas priklauso nuo mokytojų. Lietuvos demografinė padėtis, pokyčiai pedagogų rinkoje, kai profesinio pasirengimo kokybė, jungianti naujas koncepcijas, tampa itin reikšminga visų specialybių pedagogams, iš tiesų yra susiję su žinių visuomene. Tai visiškai keičia pedagogų mąstymą ir veiklą bei kuria tęstinį pedagogų rengimo universitetinį modelį. Šiaulių universitete rūpinamasi ne tik pedagogų poreikių kiekybine išraiška, bet ir naujomis profesinėmis kvalifikacijomis, suaugusiųjų ugdymu, konsultacijomis bei ugdymo proceso valdymu. Išplėstinė pedagogų rengimo sistema universitete gali būti siejama su ilgalaikėmis kokybinių pedagogų paklausos darbo rinkoje tyrimų strategijomis. Naujos Šiaulių universiteto programos yra susijusios su tokiais aukštojo mokslo institucijų tikslais: rengti šiuolaikinės ugdymo kultūros pedagogus, atitinkančius švietimo bei ugdymo sričių rinkos ir edukologijos mokslo plėtros reikalavimus. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Educology science; Edukologijos mokslas; Edukologijos mokslas, kaita, mokytojai, rengimas, Šiaulių universitetas; Pedagogų rengimas, universitetas; Preparation of pedagogues; University; Educational since, changes, teachers, preparation, Šiauliai University; Educology science; Preparation of pedagogues; University.

ENThe wish of Lithuania to integrate into the EU educational space induces the necessity to be oriented to the following educational fields: education quality, accessibility, content, openness, and effectiveness. That is why the question of preparation of teachers, in the process of modernization of Lithuanian educational system, becomes a very important problem, since the qualitative effectiveness of a whole education system change hinges on the teachers. Demographic situation in Lithuania, changes in the pedagogical market, when the quality of professional preparation, connecting new conceptions, becomes very important to pedagogues of all specialities is in fact related to the (knowledge) aware society. This changes the thinking and activity of pedagogues entirely and creates the continuously developing university model for the preparation of teachers. At Šiauliai University, the attention is paid not only to the quantitative expression of pedagogues' needs, but also to the new professional qualifications, educating activity (of adults), consultations as well as to the management of educational process. The broad educational preparation of pedagogues at university can be connected with long lasting qualitative research strategies of the demand of pedagogues in the labour market. New Šiauliai University programmes are related to the following aims of the higher educational institution: to prepare the pedagogues of modern educational culture, meeting the requirements of the market in the fields of enlightenment and education as well as of the development of educology science. [From the publication]

ISBN:
9986795230
ISSN:
1392-4044
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/55908
Updated:
2019-03-14 16:34:23
Metrics:
Views: 37
Export: