LTKuriamo fizikinio modelio gausa turi galimybių atitikti tos rūšies gausą gamtoje. Gamtos modelis turi remtis ne jo pateisinimui išgalvotomis mąstymo struktūromis. Darbe yra inicijuojamas dualistinis kūnų modelis ir atskiros ne kūniškos, bet dvasinės būsenos. Pateiktos tik materialaus kūno kai kurios komponentės, susietos su kaita mąstymo edukologijos kontekste. Tam, kad darbas būtų labiau suprantamas, naujų suvokimų aibę stengiamasi pateikti per jau žinomus suvokimus arba analogijas. Dualistinis masės pobūdis iliustruojamas neutrininių skeveldrų, karpomų masių žirklėmis, architektūrine struktūra. Žmogaus egzistencija yra tiesiogiai susijusi su sąmoninga jo veikla. Mokymui svarbu ne tik edukacinio stimulo įvairovė, bet ir jo apdorojimas – mąstymas. Pastarajame verta išskirti šabloniškumo ir dinamizmo aktualijas. Jų santykio pastovumą ir kitimą lemia dalyko pobūdis, materialios sąlygos, kūno ir sielos kondicijos. Žmogaus, kaip sistemos, funkcionali plėtotė vyksta nuo pat jo gimimo gamtos ir edukacijos kanalais, taip pat kūnui veikiant sielą ir sielai – kūną. Svariausiai ši sąveika realizuojasi smegenyse. Šio šimtmečio pradžioje pradėti tyrimai separuojant kūną nuo sielos yra pavojingi. Edukacinė sėkmė – racionalus smegenų galimybių išnaudojimas. Pateiktas materijos generavimo algoritmas gali būti pagrindas sielos skleistinės komponentų analizei. Nesigilinant į sielos ir dvasios sferas materialaus kūno nagrinėjimas naudojant pateiktą modelį gali būti plėtojamas fundamentinio pažinimo kryptimis.Reikšminiai žodžiai: Edukaciniai stimulai; Edukacinė sėkmė; Gamtos mokslai; Gamtos,matematikos ir kibernetikos mokslai studijų procese; Kibernetika; Matematika; Mokslų sintezė; Mokymasis; Mąstymas; Mąstymo procesai mokantis; Cybernetics; Educational stimulus; Educational success; Learning; Mathematics; Mental processes in learning; Natural Sciences; Natural sciences,math and cybernetics; Study process; Synthesis of sciences; Thinking.