LTVisuomenė buvo ir tebėra pagrindinis fizinio ugdymo užsakovas. Ji suinteresuota, kad kiekvienas jos narys kuo plačiau naudotųsi kūno kultūros sukauptu paveldu harmonizuojant savo psichofizinę būtį, o per ją atgytų ir praturtintų savo ir visuomenės kultūrą. [...] Akivaizdu, kad formuojant asmens kūno kultūrą individas pirmiausia turi žinoti, kokiu vertybiniu arsenalu disponuoja kūno kultūra. Šia informacija turi būti grindžiamas mokymo turinys. Auklėjamoji kūno kultūros funkcija pasireiškia ne tiesiogiai, o per asmenybės jutiminį ir dvasinį pasaulį [9]. Šiame darbe kėlėme sau uždavinį paanalizuoti kūno kultūros vertybes, jų turinį ir integravimo į asmenybės struktūrą prielaidas. Kaip tik šis kūno kultūros aspektas nėra individo ir visuomenės sąmonėje plačiai suprastas. Dėl tos priežasties neretai formuojasi neteisingas, vienpusis požiūris į kūno kultūrą kaip į žmogaus fizinių galių ugdymo sritį, paliekant nepaliestą kultūrinį, asmenybinį kontekstą [9, 16, 17]. Pedagogikai čia atitenka toks vaidmuo — atsižvelgus į individo gebėjimus, padėti jam pasiekti savimonės ir saviugdos lygmenį, atitinkantį kultūros kriterijus. [Iš straipsnio, p. 196]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūra; Kūno kultūros turinys; Sporto poveikis visuomenei; Vertybės; Content of physical education; Impact of sport on human society; Physical Culture; Values.