Kuno kultūros vertybių klausimu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kuno kultūros vertybių klausimu
In the Book:
Akademinė edukologija. 2. Vilnius: Mokslotyros institutas, 2006. P. 195-203. (Lietuvos mokslas ; kn. 59)
Summary / Abstract:

LTVisuomenė buvo ir tebėra pagrindinis fizinio ugdymo užsakovas. Ji suinteresuota, kad kiekvienas jos narys kuo plačiau naudotųsi kūno kultūros sukauptu paveldu harmonizuojant savo psichofizinę būtį, o per ją atgytų ir praturtintų savo ir visuomenės kultūrą. [...] Akivaizdu, kad formuojant asmens kūno kultūrą individas pirmiausia turi žinoti, kokiu vertybiniu arsenalu disponuoja kūno kultūra. Šia informacija turi būti grindžiamas mokymo turinys. Auklėjamoji kūno kultūros funkcija pasireiškia ne tiesiogiai, o per asmenybės jutiminį ir dvasinį pasaulį [9]. Šiame darbe kėlėme sau uždavinį paanalizuoti kūno kultūros vertybes, jų turinį ir integravimo į asmenybės struktūrą prielaidas. Kaip tik šis kūno kultūros aspektas nėra individo ir visuomenės sąmonėje plačiai suprastas. Dėl tos priežasties neretai formuojasi neteisingas, vienpusis požiūris į kūno kultūrą kaip į žmogaus fizinių galių ugdymo sritį, paliekant nepaliestą kultūrinį, asmenybinį kontekstą [9, 16, 17]. Pedagogikai čia atitenka toks vaidmuo — atsižvelgus į individo gebėjimus, padėti jam pasiekti savimonės ir saviugdos lygmenį, atitinkantį kultūros kriterijus. [Iš straipsnio, p. 196]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūra; Kūno kultūros turinys; Sporto poveikis visuomenei; Vertybės; Content of physical education; Impact of sport on human society; Physical Culture; Values.

ISBN:
99867952320
ISSN:
1392-4044
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/55855
Updated:
2020-11-03 15:15:59
Metrics:
Views: 28
Export: