Studentų edukacinio mąstymo tobulinimas literatūros pagrindu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų edukacinio mąstymo tobulinimas literatūros pagrindu
In the Book:
Akademinė edukologija. 2. Vilnius: Mokslotyros institutas, 2006. P. 111-126. (Lietuvos mokslas ; kn. 59)
Summary / Abstract:

LTPublikacijoje aptariamos edukacinės idėjos, kurias puoselėja tarptautinio ikimokyklinio ugdymo projektas Step by Step. Tyrimo problema sutelkta į atviros visuomenės suaugusiųjų švietimo filosofiją, turinčią įtakos naujai ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo krypčiai, sutelktai į vaiko individualybės puoselėjimą. Naujosios visuomenės švietimo ir vaikų ugdymo ideologijos inicijuoti strateginiai pokyčiai sudarė pagrindą naujo tipo modelinių darželių atsiradimui Lietuvoje. Juose sprendžiami tėvų pedagoginių pažiūrų formavimo klausimai, juos aktyviai mokant, taip pat įtraukiant į vaikų ugdymo procesus darželyje. Tarptautinis projektas plėtoja ikimokyklinio amžiaus vaikų humanistinę ugdymo ideologiją, konstruktyvią socialinę edukacinę tėvų ir pedagogų sąveiką darželyje. Šio socialinio edukacinio modelio plėtotė reikalauja naujų suaugusiųjų pažiūrų į vaikų ugdymą. Projekto metu į lietuvių kalbą išverstos edukologinio pobūdžio knygos plečia demokratinio ugdymo suvokimą, pateikia tėvų ir pedagogų edukacinei sąveikai būtinų teorinių kontekstų bei praktinių pavyzdžių. Knygos taip pat reikšmingos studentams – būsimiesiems pedagogikos specialistams. Jos yra patrauklios, primygtinai nesiūlo perimti JAV taikomų vaikų ugdymo modelių ar technologijų įvairovės, o apeliuoja į studentų naująsias edukacines pažiūras ir nuolatinį jų atsinaujinimą. Siūlo profesionalaus ir kvalifikuoto dialogo su tėvais ir pedagogais pavyzdžius bei kritinio mąstymo kontekstus.Reikšminiai žodžiai: Edukacinis mąstymas; Komunikacija; Kūrybingas vaikas; Mokymasis iš knygų; Pedagoginė literatūra; Studentai; Studentas; Communication; Creating child; Educational thinking; Learning form the books; Pedagogical literature; Student; Students.

ENThe publication discusses the educational ideas founded by the Step-by-Step International Early Childhood Development Project. The research problem focuses on the adult education philosophy of an open society, which influences the new direction of early childhood development, focusing on promoting the child's individuality. Strategic changes initiated by the ideology of education of the new society and the development of children formed the basis for the emergence of a new-type kindergartens in Lithuania. They address issues in regard to the formation of parental pedagogical attitudes actively teaching them and involving in children's education in kindergarten. The international project develops the humanist educational ideology of preschool children, a constructive social-educational interaction of parents and pedagogues in the kindergarten. The development of this social-education model requires new attitude of adults towards the development of children. Educational books, which have been translated into Lithuanian during the project, expand the perception of democratic education and present theoretical contexts and practical examples which are necessary for the educational interaction between parents and teachers. Books are also important for students - future educational specialists. They are attractive, they do not insist on taking over the diversity of educational models or technologies used by the United States, but appeal to new educational positions of students and their ongoing renewal. They also provide examples of professional and qualified dialogue with parents and teachers, as well as critical thinking contexts.

ISBN:
99867952320
ISSN:
1392-4044
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/55850
Updated:
2019-01-25 19:01:21
Metrics:
Views: 17
Export: