Energoentropiniai mokymo sistemų pagrindai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Energoentropiniai mokymo sistemų pagrindai
In the Book:
Akademinė edukologija. 2. Vilnius: Mokslotyros institutas, 2006. P. 67-89. (Lietuvos mokslas ; kn. 59)
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, siekiant išanalizuoti energoentropinius mokymo sistemų pagrindus, aptariamos struktūros gyvybėje ir jų sandara, nagrinėjama informacija, informacijos vertinimas, aukštos kvalifikacijos specialisto darbo turinys. Išryškinta, kad veikla struktūroje neįmanoma be tinkamomis žiniomis ir duomenimis praturtintos atminties – būtino pagrindo susidarymas valdymo sistemoms smegenyse atsirasti ir išlaikyti. Valdymo sistemų susidarymas yra struktūros funkcionavimo pagrindas. Taigi mokymo problema – tai struktūros valdymo sistemos turtinimo žiniomis problema. Žinios turi būti ne bet kokios, o atitinkančios atrastas objektyvių reiškinių savybes. Aiškus tikslas parodo besimokančiajam, kodėl tolesnis mokymosi darbas yra neišvengiamas ir kokia jo mokymosi prasmė. Prasmė yra elemento funkcija struktūros tikslo labui. Pagrindinis mokymo tikslas – per trumpą laiką „perkelti“ žinias iš knygų į žmonių sąmonę. Žmonių įgytos žinios palaiko veikiančių struktūrų sandarą ir efektyvią funkciją. Todėl mokymas, kaip antientropinių sąmonės savybių kūrimo darbas, ir mokslas, kaip antientropinių šaltinių ieškojimo darbas, visuomenei yra būtini, nes leidžia kurti medžiagas našius įrengimus bei darbo būdus, taupyti energiją ir medžiagas struktūrų veikloje. Dabar visiems gyvenimo poreikiams tenkinti vien žmogaus fizinės jėgos nepakanka. Tikrų duomenų ir žinių saugojimo, skleidimo, įgijimo įvairiais būdais, iš pirmo žvilgsnio lyg neduodantis tiesioginės energetinės naudos darbas yra būtinas ateitin nukreiptas darbas. Tai kultūros perdavimo darbas.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Gyvybės elemento struktūra; Kibernetiniai principai; Mokslas; Mokymas; Mokymas(is); Mokymo sistemos; Studijos; Cybernetic principles; Education systems; Higher education; Life element structure; Science; Studies; Teaching/learning; Training.

ENIn order to analyse energo-entropic basis of teaching systems, the article discusses life structures and their composition, examines the information, information assessment, and work content of a highly skilled professional. It is emphasized that in the structure activities are not possible the memory which is based on proper knowledge and data - it is necessary for the formation and the maintenance of brain control systems. The formation of control systems is the basis for the structure's function. Thus, the main problem of teaching is that of the control system's enrichment in knowledge. Knowledge must not be accidental, it should correspond to the characteristics of the objective phenomena that had been found. A clear goal shows the student why further learning is inevitable and what the meaning of his or her learning is. The meaning is the function of the element for the purpose of the structure. The main objective of teaching is to "transfer" knowledge from books to people's mind in a short period of time. Knowledge gained by people supports the composition and the effective function of existing structures. Therefore, learning as the development of anti-entropic characteristics of mind,, and science as the pursuit of anti-entropic sources, are important for society as they allows creating materials, high performance equipment and working methods, as well as saving energy and materials the activity of structures. Currently, physical power of humans is not enough aiming to meet living needs. The work of accumulation, distribution, and acquisition of various knowledge, which sort of does not generate direct energy at first glance, is necessary for the future. This is a cultural transfer work.

ISBN:
99867952320
ISSN:
1392-4044
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/55847
Updated:
2017-01-29 16:24:51
Metrics:
Views: 22
Export: