LTVakarų Lietuvoje (Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskrityse), sparčiai daugėja ekologinių bei pereinamojo tipo ūkių. Ūkininkų apklausa parodė, kad jie linkę savo produkciją parduoti beveik vienodai tiek turguje, tiek perdirbėjams. Ekologinių produktų perdirbimo įmonių apklausos rezultatais apie 30 perdirbėjų žaliavas įsiveža iš kitų šalių, apie jų 70 % patenkinti žaliavų kiekiu ir kokybe, bet 30 % nurodo žaliavos trūkumą, ypač atskirais sezonais. Dabartinė šių įmonių plėtros tendencija – platus produktų asortimentas. Klaipėdos gydymo įstaigos pritaria ekologiškų produktų pirkimui ir teigė, jog pirktų daržoves, ypač lapines, bulves, burokėlius, pieno produktus. 79 apklaustų ikimokyklinio ir mokyklinio ugdymo įstaigų pirktų pieno produktus ir daržoves. Klaipėdos miesto gyventojai teikia pirmenybę ekologiškai išaugintiems vaisiams ir daržovėms, mėsos produktams. Išsiskyrė vyrų ir moterų, o taip pat žmonių su skirtingu išsilavinimu nuomonės dėl didesnės kainos už ekologinius produktus: moterys ir aukštesnį išsilavinimą turintys respondentai linkę daugiau už juos mokėti, nei vyrai ar asmenys su žemesniu išsilavinimu. Vyrai nurodė, kad ekologiškų produktų noriau pirktų specializuotose parduotuvėse, o moterys - prekybos centruose. Apklausos parodė, kad informatyvumas apie regione išauginamus ekologiškus produktus dar nėra pakankamas ir jį būtina didinti bei ieškoti glaudesnių ryšių tarp gamintojų, perdirbėjų ir vartotojų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Maisto gamintojai; Maisto vartotojai; Maisto vartotojų-gamintojų tyrimas; Food consumers; Food producers; Farmer-producer survey.
ENIn Western Lithuania (Klaipėda, Telšiai and Tauragė Counties) the number of organic and transitional farms is rapidly growing. A survey of farmers has shown that they tend to sell their products almost equally on the open market and to processors. According to the survey of organic food processing enterprises, about 30% of processors import raw materials and about 70% are satisfied with quantity and quality of raw materials but 30% mention the lack of raw materials, especially during some seasons. The current development trend of these enterprises is a broad range of products. Klaipėda healthcare institutions support purchase of organic products and point out that they would buy vegetables, especially leafy kinds, potatoes and beet root and dairy products. 79 of the surveyed pre-school institutions and schools would purchase dairy products and vegetables. Klaipėda residents prefer organic fruit and vegetables and meat products. There are differences in opinions of men and women and among people with different educational backgrounds with regard to the higher price of organic products: women and better educated respondents tend to pay more for them than men and persons with a lower level of education. Men pointed out that they would rather buy organic products in specialised shops while women – at supermarkets. Surveys have shown that there is a lack of information about organic products grown in the region and more information is needed and so are closer relations between producers, processors and consumers.