LT1990 m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, viena opiausių švietimo problemų tapo vis didėjantis nelankančių mokyklos vaikų iki 16 metų skaičius. Remiantis šiuolaikine sociologine mintimi, kitų autorių atliktais tyrimais bei statistiniais duomenimis, straipsnyje nagrinėjamos mokyklos nelankymo reiškinio atsiradimo Priežastys ir pasekmės. Ypatingas dėmesys skiriamas pastarojo dešimtmečio visuomenės kaitos sukeltiems reiškiniams, lėmusiems dabartinę padėtį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Delikventiškas elgesys; Delikventiškas elgesys, Socialinė pedagogika; Mokyklos; Mokyklos nelankantys vaikai; Mokyklos nelankymas; Mokyklos nelankymas, delikventiškas elgesys; Nelankymas; Pedagoginė prevencija; Privalomas mokymas; Socialinė pedagogika; Compulsory education; Delinquent behaviour; Non-attendance at school; Pedagogical prevention; Social pedagogics; Social pedagogy; Social transition.
ENAfter the restitution of independence in Lithuania in 1990, one of the most important issues of education system became the increasing number children (younger than 16 years of age), not attending school. The paper is grounded on contemporary sociological thought, the researches of different authors and the statistical data. It analyses the reasons of school non-attendance and its subsequences for Lithuanian society. Special attention is paid not to pedagogics or reasons, but to the social transition of Lithuanian society, determining school non-attendance. [From the publication]