LTŠios monografijos tikslas - išryškinti priežastis, dėl kurių paauglystės laikotarpiu silpnėja mokymosi motyvacija bei atsisakoma lankyti bendrojo lavinimo mokyklą. Tyrimas akcentuoja šios problemos socialinį, psichologinį ir institucinį aspektus. Tyrimo objektas - paauglių mokyklos nelankymo priežastys. Tyrimo metodai: literatūros, dokumentų, atskirų atvejų analizė, testavimas, anketavimas, kiekybinė ir kokybinė duomenų analizė. Literatūros analizė rodo, kad nenoro lankyti mokyklą priežastys yra tirtos įvairiais aspektais: pedagoginiu, socialiniu, kultūriniu ir kitais. Šio leidinio autoriai siūlo į nepilnamečių mokyklos nelankymą, mokymosi motyvacijos silpnėjimą pažvelgti trimis skirtingais požiūriais: visuomenės poreikių - sociokultūriniu, atskiro asmens - pedagoginiu ir psichologiniu bei mokyklos kaip institucijos. Taigi leidinį „Mokyklos nelankymo priežastys" sudaro trys dalys. Pirmoji - mokyklos nelankymo sociokultūrinės priežastys (P. Dereškevičius), antroji - mokyklos nelankymo ir mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežasčių psichologinė analizė (V. Rimkevičienė), trečioji - mokyklos nelankymo ir mokymosi motyvacijos silpnėjimo institucinės prielaidos: moksleivių santykis su mokykla kaip institucija (V. Targamadzė). Šios dalys ir nagrinėjami klausimai tarpusavyje susiję ir persipynę, todėl galimi pasikartojimai - jų negalėjome visai išvengti, nes būtų pažeista atliktų tyrimų logika. [Iš Pratarmės, p. 7-8]Reikšminiai žodžiai: Mokykla, mokyklos nelankymas; School; School Non-attendance.