LTRemiantis naujausiais moksliniais tyrimais, straipsnyje analizuojama, kaip vartotojiškos visuomenės gyvensena daro įtaką miesto įvaizdžiui. Atskleidžiama vartotojiškumo įtaka miestiečių gyvenimo stiliui, skoniui bei miesto erdvių pritaikymui. Aptariama vartotojiškos visuomenės apolitiškumo ir abejingumo problema sprendžiant su miesto valdymu bei įvaizdžio kūrimu susijusius klausimus. Analizuojama miestų savivaldos institucijų nesugebėjimo tinkamai ginti viešąjį interesą ir stambaus kapitalo komercinių planų suabsoliutinimo problema. Nors naujos investicijos atnešė nemažai materialinės naudos miestams, tačiau žvelgiant iš ilgalaikės perspektyvos matyti, jog aukštuminiai biurų pastatai, žemo architektūrinio lygio prekybos centrai gerokai suniveliavo Lietuvos miestus, pakeitė miestų įvaizdžiui ir tapatumui unikalumą teikusius bruožus. Tvirtinama, jog nepaisant to, kad miestų savivaldos institucijos formaliai turi parengusios miesto plėtros planus ir sukūrusios miesto viziją, tačiau realiai miestų plėtra vyksta atsižvelgiant į vartotojiškumą skatinančių investuotojų poreikius. Dėl to dažnai nukenčia ne tik miesto išskirtinumą teikiantis kultūrinis paveldas, bet ir miestiečių interesai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Miesto kultūra; Miesto plėtra; Miesto savivalda; Miesto įvaizdis; Vartotojiška visuomenė; Vartotojiškumas; City culture; Consumer society; Consumerism; Image of the town; Local government; Urban Development.
ENThe article analyses social problems of consumer society and culture, its influence on the image of town and its development. Referring to well-known authorities in culture studies, anthropology and sociology, the author discusses the peculiarities of the identity development in consumer society. The author analyses social indifference and apolitical attitude towards the development of town and its image. Local municipalities are criticized for their inability to protect public interests and favourable attitude towards huge business projects. Though new investments were of great benefit to towns, big new commercial buildings, blocks of flats and supermarkets visibly striped Lithuanian towns and cities of their exclusiveness, changed their image and unique elements. Local municipalities formally create certain visions and images of towns but in reality this process is for the most part under control of consumer society and big businesses. Consequently it causes damage not only to the unique aspects of towns but also to the interests of local community. [From the publication]