LTStraipsnis skirtas vieno universaliausių Lietuvos dailininkų Petro Repšio kūrybai. Jame analizuojamos jo mitopoetinės kūrybos ištakos, šeimos amatininkiškų tradicijų, mokslo tautinės Kauno meno mokyklos ir dailės instituto aplinkoje poveikis, suartėjimas po studijų baigimo su įvairių sričių nonkonformistinės pakraipos menininkais. Daugiausia dėmesio skiriama dailininko kūrybos savitumą apsprendusiems aspektams, jo intelektualinės evoliucijos, pasaulėjautos, meninės kalbos, raiškos įvairiose dailės srityse ypatumams. Atskleidžiama Repšio vieta pastarųjų dešimtmečių Lietuvos dailės raidoje, analizuojami neoklasicistinio stiliaus kūriniai: pano „Atvaizdai pilies fone“ ir freskos „Metų laikai“. Išryškinamas šių kūrinių ryšys su viduramžių, renesanso, baroko, metafizinės tapybos tradicijomis, aptariami pagrindiniai mitopoetinės stilistikos bruožai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Freska; Lietuvos dailė; Mitologinė kūryba; Mitopoetinė kūryba; Petras Repšys; Senovės baltų kultūra; Tapyba; Ancient Baltic culture; Fresco; Lithuanian fine arts; Mythology art; Painting; Petras Repšys.
ENThis article addresses to oeuvre of Petras Repšys, one of the most universal Lithuanian painters. It analyzes the mythological sources of his creative work; influence made on him by the artisanship traditions of his family, by Kaunas national art school and institute, as well as by the nonconformist artists whom he befriended after the graduation. It focuses on various aspects of the artist’s intellectual and technical evolution in the different spheres of artistic creativity. In the article, much attention is paid to his neoclassical panel Pictures with Castel in the Background and fresco The Seasons. Their relatedness to the metaphysical traditions of Medieval, Renaissance, and Baroque of painting are shown and the main mythological and poetical characteristics of style are discussed. [From the publication]