LTStraipsnyje aptariama žymiausio Lietuvos baroko paminklo - Vilniaus šv. Petro ir Povilo bažnyčios statybos ir dekoravimo istorija. Apibūdinamas istorinis ir kultūrinis XVII a. Antakalnio kontekstas bei iSryškinami šioje vietovėje LDK didžiojo hetmono ir Vilniaus vaivados M.K. Paco lėšomis pastatydintos bažnyčios architektūrinės sąrangos ir vidaus dekoro ypatumai. Atkreipiamas dėmesys į religinės tematikos bei pasaulietinių siužetų gausą bei pastarųjų sąsajas su socialinėmis ir politinėmis antrosios XVII a. pusės LDK realijomis. Analizuojant italų (komaskų) skulptorių Pietro Perti'o ir Giovanni Maria Galli'o sukurtų stiuko lipdinių menines savybes, pabrėžiami ikonografiniai motyvai, susiję, su Šv. Aurelijaus Augustino asmenybe ir jo filosofija. Analizuojamos barokinių stiuko reljefų simbolikos prasmės bei jų sąsajos su fundatoriaus M.K. Paco asmeniu ir Reguliariųjų Laterano kanauninkų vienuolija. Aiškinantis ikonografinės programos autorystę, tvirtinama, jog ją reikėtų laikyti fundatoriaus, vienuolių bei italų skulptorių bendradarbiavimo rezultatu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Barokas; Dekoras; Giovanni Maria Galli; Ikonografija; Mykolas Kazimieras Pacas; Pietro Perti; Reguliariųjų Laterano kanauninkų vienuolynas; Stiuko lipdiniai; Vilniaus Šv. Petro ir Povilo bažnyčia; Vilnius; Šv. Petro ir Povilo bažnyčia; Baroque; Baroque, SS. Peter and Paul Church; Decoration; Giovanni Maria Galli; Iconography; Michael Casimir Pac; Monastery of Lateran Canon Regular; Mykolas Kaziemieras Pacas; Pietro Perti; Stucco mouldings; Vilnius; Vilnius SS Peter and Paul's Church.