LTStraipsnyje nagrinėjama, kokią įtaką nacionalinės žiniasklaidos sistemos formavimuisi turėjo politinės sistemos subjektai. Analizuojamas valstybės institucijų, partijų ir kitų politikos dalyvių santykis su žiniasklaida, netekus tiesioginės žiniasklaidos organizacijų kontrolės ir siekiant žiniasklaidą instrumentalizuoti, naudojant juridinius ir finansinius svertus. Reklamos užsakymų būdu politinės sistemos dalyviai efektyviausiai instrumentalizuoja labiausiai vidinės nuosavybės aspektu koncentruotas žiniasklaidos organizacijas. Straipsnyje teigiama, kad valstybės mokesčių ir darbo santykių reglamentavimo politika yra nenuosekli ir neskatinanti skaidrios, efektyvios žiniaklaidos sistemos veiklos bei kokybiško visuomenės informavimo priemonių turinio kūrimo. Žiniasklaidos savitvarkos sistema per daug biurokratizuota ir veikia neefektyviai. Klientizmo-patronažo požymius turinčioje Lietuvos politinėje sistemoje žiniasklaidos sistemos subjektai taip pat priversti funkcionuoti pagal klientinės elgsenos principus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Politinė kultūra; Politinė sistema; Spaudos kontrolė; Valstybės institucijos; Žiniasklaida; Žiniasklaidos sistema; ' political culture; Establishment institutions; Media; Media controls; Media system; Political system.