LTIš visų ispanų poetų H. Radauskas labiausiai vertino Federico Garcios Lorcos ir Guilleno kūrybą. Į Guilleno kūrybos pasaulį Radauską įvedė estų kilmės poetas ir kritikas įvaras Ivaskas, kelis dešimtmečius pats bendravęs su ispanų poetu. Radauskui buvo artima El Greco, Juano Griso, Salvadoro Dali kūryba. El Greco (šalia Vermeerio) poetas laiko savo numylėtiniu. Juaną Grisą jis vadina vienu iš nedaugelio dabarties didžiųjų menininkų. Tiek El Grecas, tiek Grisas, būdami skirtingų epochų dailininkai, Radauskui artimi savo pasaulėjauta ir stiliumi, maža to, abu savaip modeliuoja Radausko poetinį stilių. Poetas nebuvo abejingas ir Picasso kūrybai. Radauskas žavėjosi šokio menu. Ypač jam didelį įspūdį darė garsus ispanų šokėjas Escudero. Lietuvių literatūroje sunku surasti kitą rašytoją, kuris būtų taip glaudžiai susijęs su ispanų rašytoju ir mąstytoju Ortega y Gassetu. Radauskui didelį poveikį padarė Ortegos y Gasseto programinis veikalas „Meno dehumanizavimas“ („La deshumanizacion del arte“), jo iškelta meno dehumanizavimo idėja, metaforos teorija. Radauskas, tarsi atsiliepdamas į ispanų mąstytojo programinius teiginius, tiek kūryba, tiek įvairiomis pastabomis neigia poezijos ryšį su socialiniais ir politiniais judėjimais, pabrėžia savo kūrybos netranscendentalumą siekia sukurti savo poetinę realybę, nieko bendra neturinčią su empirine realybe. Kaip ir Ortega, lietuvių poetas yra griežtai nusistatęs prieš patetiką poezijoje. Daugelį Ortegos y Gasseto teiginių Radauskas aktualizuoja ypač savo vėlyvojoje poezijoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Irealybė; Ispanų tapyba; Meno dehumanizavimas; Metafora; Dehumanization of art; Irreality; Metaphor; Spanish painting.
ENOf all Spanish poets, Radauskas appreciated the works of Federico Garcia Lorca and Guillen most. Radauskas was introduced to the world of art of Guillen by įvaras Ivaskas, an Estonian poet and critic, who had been communicating with the poet for a few decades. Radauskas liked the works of El Greco, Juan Gris, and Salvador Dali. El Greco (next to Vermeer) was the poet's favourite, and he considered Juan Gris to be one of the few great artists of the present times. Both El Greco and Gris, being different epoch artists, were close to Radauskas in terms of their world perception and style; more than that, both of them have shaped Radauskas' poetic style in their own way. The poet was not indifferent to Picasso. Radauskas was fascinated by the art of dancing; he was particularly impressed by the famous Spanish dancer Escudero. It would be difficult to find another writer in Lithuanian literature that would be so closely related to the Spanish writer and thinker Ortega y Gasset. The latter's seminal work "La deshumanizacion del arte", the idea of dehumanisation of art and the metaphor theory had a major influence on Radauskas. The poet, as if responding to the program statements of the Spanish philosopher both by his works and his various remarks, negates the link between poetry with sočiai and political movements and emphasises the non-transcendental nature of his poetry; he aims at creating his own poetic reality that has nothing in common with the empiric one. Like Ortega, the Lithuanian poet is very much opposed to pathetics in poetry. Radauskas makes use of quite a lot of statements of Ortega y Gasset, especially in his later poetry. [From the publication]