LTVandens, jūros ir su ja susijusių legendų ir mitų tematika atsispindi lietuvių akademinėje muzikoje nuo pat XX amžiaus pradžios. M. K. Čiurlionio simfoninė poema „Jūra“, M. Petrausko opera „Eglė žalčių karalienė“, XX a. antrojoje pusėje sukurti to paties pavadinimo E. Balsio baletas, A. Žigaitytės opera-baletas „Žilvinas ir Eglė“, К, V. Banaičio opera „Jūratė ir Kastytis“, J. Juozapaičio kamerinė simfonija „Jūratė ir Kastytis“. E. Balsio poema styginių orkestrui Jūros atspindžiai, opera „Kelionė į Tilžę“, B. Kutavičiaus „Prutena“: užpustytas kaimas, J. Juozapaičio opera „Marių paukštė“ ir kiti modernūs kūriniai atskleidžia, kad lietuvių kompozitoriams svarbi jūros įvaizdžio perteikimo ir pajūrio gyvensenos tema. Su jūros įvaizdžiais siejasi ir postmoderni V. Bartulio oratorija „Kuršiai“, kur videoinstaliacijoje kūrinio atlikimo metu transliuojami Kuršių nerijos smėlio kopų, laivų kurėnų vaizdai. R. Šerkšnytės „Kalnų trilogijos“ simfoniniam orkestrui pirmoji dalis „Aisbergas“, J. Janulytės „Skęstančio lietaus muzika“, R. Šerkšnytės „Šaltinėlis“, J. Juozapaičio „Šokantys vandens lašai“ yra kūriniai, asociatyviai besisiejantys su jūros, vandens tematika. Jūros ir vandens tema rečiau pastebima neomodernioje muzikoje. Tik 2014 m. Druskininkų festivaliui Druskomanija 2014 kompozitoriai Domas Ruškys, Jurgis Jarašius, Andrius Šiurys, Matas Drukteinis sukomponavo Muziką fontanams, šviesoms ir elektronikai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinė muzika; Jūros įvaizdžiai; Legendos; Mitai; Neomoderni muzika; Vandens įvaizdžiai; Academic music; Legends; Myths; Neomodern music; Sea images; Water images.
ENThe themes of water, sea and mythology influenced Lithuanian academic music from the early XX century. Based on these themes, symphonic poem of M. K, Čiurlionis "Jūra" ("The sea") was created. The features of the sea culture, mythology ant ethnic tails reflects in the immages of the opera of M. Petrauskas "Eglė - žalčių karalienė" ("Eglė - the Queen of Snakes") as well, the ballet of the same name by E. Balsys, in the postmodern opera-ballet "Žilvinas and Eglė" by A. Žigaitytė, opera "Jūratė and Kastytis" by K. V. Banaitis, in the chamber symphony "Jūratė and Kastytis" by J. Juozapaitis, in the poem for string orchestra "Jūros atspindžiai" by E. Balsys, in his opera "The trip to Tilžė", in the music tail "Prutena: vilage under the sand" by B. Kutavičius, opera "Bird of the see" by J. Juozapaitis. These pieces reveal the importance of the lifestyle near the see and images of the see for composers of Lithuania. In the postmodern oratory "Kuršiai" by V. Bartulis an installation is displayed, where old ships and dunes of Neringa are demonstrated. The images of the water dominates in opuses of R. Šerkšnytė "Iceberg", the first tail of "Mountains trilogy" for symphonic orchestra), J. Janulytė ("Music of the drowning rain"), R. Šerkšnytė ("The little spring"), J. Juozapaitis ("The dancing drops of water"). Nevertheless, nowadays the images of the water and sea are not popular in the neomodern Lithuanian music. [From the publication]