LTStraipsnyje analizuojamas bandymas inicijuoti organizacinę-administracinę reformą, vykdant pilotinį projektą Lietuvos Ūkio ministerijoje. Šio bandymo tikslas įkurti specializuotą padalinį – projektų valdymo biurą, kuris būtų atsakingas už portfelio, programų ir projektų koordinavimą ministerijos lygiu. Straipsnyje apžvelgiami reformų tipai ir atskleidžiama portfelio, programos ir projekto valdymo esmė bei jų valdymui reikalingi organizaciniai gebėjimai. Vienas iš organizacijos brandos bruožų yra projektų valdymo biuro egzistavimas organizacijoje. Šiame straipsnyje siekiama atskleisti projektų valdymo biuro požymius, pateikiant dvi atvejo studijas. Aptariami Lietuvos ir Danijos atvejai bei palyginami projektų valdymo biurai. Tyrimas atskleidė, kad pokyčiai pereinant prie portfelio, programų ir projektų valdymo gali trukti dešimtmetį. Nors Lietuvos atveju reforma neįvyko, tačiau Europoje stebimos tendencijos stiprinant projektų valdymą viešajame sektoriuje ir kuriantis vis daugiau projektų valdymo biurų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pokyčiai; Portfelio valdymas; Programa; Projektas; Projektų valdymo skyrius; Projektų, programų, portfelio valdymas; Change; Changes; Portfolio management; Program; Project; Project management office; Project, program, portfolio management.
ENThis paper analyses an attempt to initiate an organizational-administrative reform on the basis of experimental (pilot) project initiated by the Ministry of Economy in Lithuania which established a specialized unit – Project Management Office (PMO) – responsible for portfolio1 of programs and projects’ coordination at ministerial level. The paper shortly describes types of reforms and how they can be implemented, as well as the notion of portfolio, program and project management and organizational capability to manage them, as one of the attributes of organizational maturity in project management is an existence of PMO. This article focuses on the main features of PMO and describes two qualitative case studies. Lithuanian and Danish cases are provided and differences of PMOs are analysed. The cases provide insights that the transition to portfolio, program and project management might last for decades. Although the reform did not gain the acceleration in Lithuania, the trend toward project management embedment in the public sector in Europe is evidenced and more cases of the establishment of PMO are observed. [From the publication]