LTBenamių vaikų adaptacija mokykloje yra vienas iš pirminių ir svarbiausių socializacijos visuomenėje žingsnių, nuo kurio gali priklausyti, kaip toliau klostysis jų santykiai su socialine aplinka. Sėkmingas ar nesėkmingas adaptavimasis mokykloje gali lemti vaiko ugdymo ir mokymo(si) rezultatus, tai, kokį gyvenimo būdą (vertybes, nuostatas, elgesį) pasirinks ateityje. Mūsų tyrimas atskleidė, kad nepalanki vaiko padėtis benamėje šeimoje, gyvenančioje nakvynės namuose, sudaro sąlygas mokykliniams sunkumams atsirasti, ir šis faktorius labai reikšmingas. Mokykloje benamiai vaikai jaučiasi nesaugiai, iš kitų vaikų patiria patyčių ir smurto dėl to, kad gyvena kitaip nei dauguma mokyklos vaikų. Nesėkmingą vaikų adaptaciją mokykloje lemia neigiamų „etikečių klijavimo“ veiksnys. Vaikai įsivaizduojami kaip „stokojantys šilumos“, „netekę tėvų paramos“, „ieškantys artimų žmonių“. Vaikai iš nakvynės namų mokykloje kylančias problemas sprendžia prisitaikydami prie aplinkybių – arba pasitraukia, arba, atvirkščiai – pasidaro agresyvesni aplinkiniams. Benamiai vaikai mokykloje linkę į maištininko ir atsiskyrėlio socialinio adaptavimosi tipus. Kita vertus, džiugu tai, kad iš apklausos pastebimas benamių vaikų noras mokykloje jaustis visaverčiais bendruomenės nariais, turėti konstruktyvius santykius su klasės draugais ir mokytojais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Benamis vaikas; Nakvynės namai; Mokykla; Homeless child; Care home; School.
ENUpon starting to attend school, a homeless child frequently faces the problem of stigmatization, lacks a wish for learning, as well as fails to learn and establish relationships with school community. Therefore, a child feels the situation of homelessness even more acutely. Homeless children that have difficulties in adapting at school, acquire no knowledge and skills, which would help them to overcome poverty and homelessness. [From the publication]