LTAuganti mokslo reikšmė ir intensyvėjantis bendradarbiavimas su užsienio partneriais sukuria palankias sąlygas gerų specialistų švietimui ir mokymui. Atsižvelgiant į profesinių žinių atnaujinimo poreikį ir galimybes skaityti naujausią mokslinę literatūrą užsienio kalba bei dalyvauti tarptautinėse konferencijose drauge su užsienio partneriais, būtina rengti specialistus , sugebančius bendrauti keliomis užsienio kalbomis savo mokslinėje ir dalykinėje veikloje. Tačiau dabartiniu metu daugelyje Lietuvos aukštųjų mokyklų mažinamas profesinės užsienio kalbos mokymo valandų skaičius. Vis dėlto, nepaisant nuolatinio užsienio kalbų mokymosi valandų mažėjimo, auga reikalavimai žinių kokybei. Todėl dėstytojui kyla problema, kaip per trumpą laiką padėti studentui įgyti reikiamas žinias. Tyrimo tikslas – atskleisti integruotų praktinių užsiėmimų, vykstančių profesinės kalbos mokymo metu, ypatumus Lietuvos sveikatos mokslų universitete (LSMU). Ieškant naujų profesinės kalbos mokymo galimybių, medicinos specialybės studentams, besimokantiems lietuvių ir užsienio kalbomis, buvo pasiūlytos integruotos profesinės kalbos pamokos. Užsiėmimų metu analizuoti medicinos leidiniai. 2014 m. LSMU vykdytas integruotos profesinės kalbos mokymo proceso tyrimas.Kiekybinio tyrimo duomenys gauti rašytinės apklausos būdu. Tiriamieji – LSMU Medicinos fakulteto antro ir trečio kurso studentai. Tyrimo rezultatai parodė, kad integruotos profesinės kalbos praktinės užduotys teigiamai paveikė studentų mokymąsi ir leido studentams sėkmingiau įsisavinti profesinės kalbos ypatumus. Studentai teigiamai įvertino integruoto mokymo turinį ir dėstytojų kompetenciją. Studentų nuomonė apie mokymosi tiriant (PBL) elementų taikymą integruotose profesinės kalbos užsiėmimuose taip pat buvo palanki. Studentai norėjo išbandyti naujus mokymosi metodus ir mokytis kalbų, piešiant schemas ir žemėlapius, aptariant medicinos klausimus, analizuojant problemas ir ieškant atsakymų į kylančius klausimus. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Integruoti užsiėmimai; Profesinis ugdymas; Profesinė kalba; Studentai; Universitetas; Užsienio kalba; Užsienio kalba, Integruotos pamokos, Profesinis ugdymas; Foreign language; Foreign language, Integrated classes, Professional education; Integrated classes; Professional education; Professional language; Students; University.
ENThe increasing significance of science and more intensive cooperation with foreign partners create favorable preconditions for the education and training of good specialists. In view of the renewal of specialty knowledge and the possibility to read the most recent scientific literature in a foreign language and to participate in international conferences with foreign partners, it has become relevant to educate specialists capable of cooperating in scientific and subject-oriented activity when freely communicating in several foreign languages. However, currently, many higher education institutions in Lithuania are reducing the number of hours in the professional foreign language modules. Still, despite the continuous reduction of the hours allocated for foreign language learning, the requirements for the quality of knowledge are actually increasing. For this reason, the teacher faces a problem of how to help a student internalize the required professional knowledge within a short period of time. The aim of the study was to reveal the peculiarities of the expression of integrated practical classes in professional language studies at the Lithuanian University of Health Sciences (LSMU). In search of new possibilities for professional language learning, integrated professional language classes were used for students learning medicine in Lithuanian and a foreign language. During these classes, medical issues were analyzed. The study on the learning process in the integrated professional language classes at the LSMU was carried out in 2014.Data for this quantitative study were collected by using a written survey. The studied population consisted of 2nd- and 3rd-year students of the LSMU Faculty of Medicine. The results of the study conducted at the LSMU when teaching the Professional Language module showed that integrated practical classes of professional language positively influenced the students’ learning and facilitated students’ empowerment for successful professional language studies. The students positively evaluated the contents of the integrated classes, the methods used, and the teachers’ competence. The students’ opinion about the application of the elements of PBL during integrated professional language classes was also favorable. The students were willing to try something new and to learn languages by drawing schemes and maps, discussing medical issues, analyzing problems, and searching for answers to the arising questions. [From the publication]