LTStraipsnyje pristatomi tyrimo rezultatai, kurie atspindi Lietuvos aplinkosaugos įtakos grupių spaudimą verslo organizacijoms vykdyti veiklą aplinkai draugišku būdu, jo tipus, bendravimo su aplinka būdus ir pasekmes. Kitaip tariant, tyrimas nagrinėja veiksmus, kuriuos įmonės atliko, ir sprendimus, kuriuos priėmė per pastaruosius du metus, reaguodamos į aplinkos spaudimą. Tyrimas atliktas naudojant Tarptautinį verslo aplinkosaugos barometrą (angl. International Business Environmental Barometer, IBEB) kaip kiekybinį tyrimo instrumentą. Šio tyrimo rezultatai patvirtino, kad Lietuvos įmonės bendraudamos su aplinkos įtakos grupėmis dažniau naudoja strategijas, kurios leidžia palaikyti gerus santykius, partnerystę; jos ieško abipusės naudos ir bendradarbiavimo galimybių, rečiau bando apsiginti nuo daromo poveikio, siekia panaudoti grupes įmonės tikslų įgyvendinimui ar bando keisti bendravimo taisykles sau naudinga linkme. Įmonės Lietuvoje, nors ir nepatiria didesnio spaudimo, reaguoja į įtakos grupių veiksmus dėl to, kad įmonių aplinkosauginiai veiksmai daro įtaką įmonės bei produkto (paslaugos) įvaizdžiui, kontroliuojančių institucijų pasitikėjimui, savininkų bei vadovų pasitenkinimui ir konkurencingumui. [...] Gauti rezultatai suteikia informacijos tiek įmonių vadovams, tiek visuomenei, tiek kitiems suinteresuotiems asmenims, besidominantiems aplinkosaugos vadybos problemomis (nepakankamas aplinkosaugos vadybos priemonių diegimas įmonėse, žemas aplinkosaugos vadybos priemonių efektyvumas ir pan.) Lietuvoje. Taip pat tai supažindina su įmonių naudojamomis strategijomis, kurios susijusios su nepakankamu įtakos grupių spaudimu verslo organizacijoms vykdyti veiklą aplinkai draugišku būdu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinkos įtakos grupės; Aplinkosaugos vadybos strategija; Verslas; Lithuanian business organizations; Stakeholders; Strategy of environmental management.
ENThe article presents the results of empirical research on environmental management strategies chosen by Lithuanian business organizations under the influence of environmental stakeholders. The research framework is based on International Business Environmental Barometer (IBEB). The results revealed the prevailing reactive strategies of environmental management determined by low environmental stakeholders’ influence on business organizations when dealing with environmental issues. [From the publication]