LTStraipsnyje apžvelgiama E. F. André klubo Lietuvoje su kitais partneriais organizuojamų plenerų parkuose patirtis, aptariami iškelti tikslai, uždaviniai ir pasiekti rezultatai. Nuo 2005 m. E. André kurtuose parkuose organizuojami dailės, meninės fotografijos ir kraštovaizdžio architektūros plenerai ir iškelti tikslai leido naujai įprasminti parkų meno kompozicinius sprendinius ir meninės raiškos idėjas, parodyti visuomenei parką kaip meno kūrinį, eksponuojamą naujomis meninėmis priemonėmis, analizuoti kūrėjo sumanymus ir propaguoti parkų meną. Plenerų E. André parkuose tradicija, tematika ir geografija peržengė keturių šio parkų kūrėjo Lietuvoje kurtų parkų ribas, išsiplėtė iki Prancūzijos Tureno parkų (2013) ir išėjo į urbanistines erdves Anykščiuose (2014) ir Rokiškyje (2015). Straipsnio tikslas – analizuoti ir apibendrinti tokių plenerų organizavimo patirtį, tikslus, meninės raiškos priemones ir sklaidą, edukacinius uždavinius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Architektūra; E. Andre parkai; Gamtovaizdis; Meninė edukacija; Meninė raiška; Parkai; Pleneras; Tapyba; Architecture; Artistic education; Artistic expression; Arts education; E. Andre parks; E. Andre's parcs; Landscape; Painting; Park; Plein-air; Symposium.
ENThe article discusses the experience the E. F. André club in Lithuania had gained while organising the plèin-áir painting sessions in parks together with other partners. Since 2005 various art, creative photography and landscape architecture plèin-áir painting sessions have been held in the parks of E. André, and the established goals gave new meanings to the compositional decisions and artistic expression ideas of the park art, provided a chance to showcase the park as a work of art being exhibited through new artistic means, and analyse the ideas of the creator, as well as propagate park art. The tradition, themes and geography of the plèin-áir painting sessions in the E. André parks had crossed the borders of the four parks created by this park creator in Lithuania, expanded to the Tours parks in France (2013) and reached the urban spaces in Anykščiai (2014) and Rokiškis (2015). The purpose of the article is to analyse and discuss the organisational experience, goals, artistic measures, advertising and educational objectives of such plèin-áir painting sessions.