LTStraipsnyje aptariama konstitucinė valdžios institucijų sąranga ir Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintas valstybės valdžios įgyvendinimo mechanizmas. Bandoma pagrįsti, kad, siekiant užtikrinti veiksmingą valstybės valdymo sistemos funkcionavimą būtini nauji metodai ir principai. Daroma prielaida, kad šiuolaikinėje teisinėje valstybėje valdžios galių atskyrimo principo nepakanka institucionalizuojant valstybės valdžios šakų įgyvendinimo mechanizmus, todėl siūloma kiek kitaip pažvelgti į konstitucinę valdžios institucijų sąrangą ir jų konstitucinį būvį pagrįsti subsidiarumo principu. Subsidiarumas, kaip fundamentalus Europos Sąjungos teisės principas, receptuotas ir Lietuvos nacionalinėje teisėje, gali padėti suskaidyti valstybės valdžios galių monopolį, santykinai dehierarchizuoti politines sistemas, demokratizuoti institucinį struktūrų valdymą, priartinti sprendimų priėmimą arčiau piliečių, paskatinti savavaldžių, savaveiksmiškumo principu pagrįstų sistemų kūrimąsi ir visuomenės iniciatyvų palaikymą, taip sudarant realias prielaidas pilietinei bendruomenei augti ir jai dalyvauti valdant valstybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Konstitucija; Konstitucinė teisė; Subsidiarumo principas; Valdžių padalijimas; Valdžių padalijimo principas; Valstybės valdymo forma; Valstybės valdžios padalijimo principas; Constitution; Constitutional law; Separate of power; The Constitution; The form of government; The principle of separation of powers; The principle of subsidiarity.