LTStraipsnyje analizuojama, kaip reiškiasi vienas iš lyderystės stilių – transformacinė lyderystė besimokančioje organizacijoje, kaip tarpusavyje sąveikauja šie du svarbūs mokslo objektai. Analizuojant mokslinę literatūrą ir atlikus du tyrimus – ekspertinį-kokybinį ir kiekybinį – buvo identifikuota mokyklos vadovo transformacinės lyderystės stiliaus ir besimokančios organizacijos veiklos sąveika. Parengti du modeliai: transformacinės lyderystės stiliaus apibūdinimo, besimokančios organizacijos bruožų ir teorinis transformacinės lyderystės sąveikos su besimokančia organizacija modeliai. Empiriniu tyrimu buvo patikrinta, kaip teorinis modelis atskleidžia N rajono mokyklų situaciją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Besimokanti; Besimokanti organizacija; Lyderystė; Lyderystės stiliai; Modeliavimas; Organizacija; Sąveika; Transformacin lyderystė; Transformacinė lyderystė; Interaction; Leadership; Leaderships styles; Learning organization; Modelling; Transformational leadership.
ENThe research analyses how one of the leaderships styles – transformational leadership is being manifested in a learning organization, how these two important educational science objects interact with each other. While analyzing scientific literature and after making of two surveys (expert-qualitative and quantitative) it was identified how a schools head transformational leadership style and a learning organizations activity interact. Two models were composed: one till a qualitative research in order to determine the descriptions of transformational leadership style as well as characteristics of a learning organization; and other – a theoretical transformational leadership interaction model with a learning organization model. By involving an empirical research it was checked how the theoretical model reflects the situation in N district schools. [From the publication]