LTRecenzijoje analizuojama Jūratės Ruškės daktaro disertacija „Asmenų su negalia orumo konstravimas sąmoningumo ugdymosi strategijomis“. J. Ruškė į pasirinktą tyrimo fenomeną žvelgia ne tik per edukologijos, bet ir per filosofijos, etikos, sociologijos, teologijos mokslų prizmę, tai patvirtina šio disertacinio tyrimo tarpdiscipliniškumą. Autorė analizuodama negalios, orumo ir sąmoningumo ugdymosi ontologines ir teorines tyrimo prielaidas, išgrynino esencialistinės ir dinaminės orumo sampratos apibrėžtis, tinkamai išanalizavo asmenų, turinčių negalią, orumą socialinio konstravimo bei socialinės fenomenologijos požiūriu, deramai atskleidė konceptualios emancipacinės transformuojamosios paradigmos ir orumo konstravimo sąsajas. Tinkamai parinkus ir kūrybiškai pritaikius tyrimo metodus darbo autorei sėkmingai pavyko: atskleisti ontologinę orumo sampratų įvairovę ir iškelti šių sampratų problemas, atsižvelgiant į negalios kontekstą; atskleisti subjektyvios asmenų, turinčių negalią, orumo sampratos kompleksiškumą atpažįstant stiprybėmis grįstą orumo sampratą ir klaidinančią orumo dilemą; atpažinti emancipacinio transformuojamojo ugdymosi paradigmos perspektyvumą, padedant asmenims, turintiems negalią, emancipuotis ir dalyvaujant konstruoti savo orumą; per veiklos tyrimą sukurti sąmoningumo ugdymosi strategijas, kuriomis būtų galima siekti asmeninių žmonių, turinčių negalią, transformacijų ir emancipacijos konstruojant orumą; reflektuoti subjektyvią tyrėjos, kaip negalią turinčio žmogaus, orumo konstravimo patirtį atlikto tyrimo procedūrų ir rezultatų aspektu.Reikšminiai žodžiai: Jūratė Ruškė; Neįgalieji; Orumas; Jūratė Ruškė.