LTStraipsnyje nagrinėjama Sąžiningos prekybos (angl. Fairtrade), kaip socialinės atsakomybės reiškinio ir ekonominės veiklos fenomeno, koncepcija, raida, šio tipo produktų gamybos, realizavimo ir sertifikavimo ypatumai. Ypatingas dėmesys skiriamas Sąžiningos prekybos produktų atpažįstamumui ir jų realizavimo augimo Lietuvoje trikdžiams identifikuoti bei šios socialiai atsakingos veiklos platesnio taikymo galimybių paieškai. Remiantis mokslinės literatūros sistemine analize ir šio straipsnio autorių atlikta vartotojų bei prekybos organizacijų vadovų ir vadybininkų apklausa, pristatomas Sąžiningos prekybos produktų realizavimo plėtros mūsų šalyje modelis ir jo įgyvendinimo algoritmas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sąžininga prekyba; Socialinė atsakomybė; Ženklinimas; Sertifikavimas; Standartas; Darnusis vystymasis; Fairtrade; Social responsibility; Marking; Certification; Standard; Sustainable development.
ENThe article examines Fairtrade, as a phenomenon of social responsibility and commercial activities, its concept, evolution, aspects of the Fairtrade products’ manufacture, marketing, and certification. Particular attention is paid to the spread of information about Fairtrade products, identification of obsticals for the turnover growth in Lithuania and the search for wider application of this socially responsible tool. Based on the systematic analysis of scientific literature and the conducted survey of consumers, trade CEOs and managers, the authors propose a model of Fairtrade products’ development in Lithuania. [From the publication]