LTKęstutis Urba, žinomas vaikų literatūros specialistas, knygoje „Auginančioji literatūra“ tyrinėja XX a. lietuvių rašytojų kūrybą, skirtą jauniesiems skaitytojams, daugiausia prozą ir dramaturgiją. Nagrinėjamų autorių ir jų kūrinių atranka, nuosekliai atskleidžiama nacionalinės lietuvių vaikų literatūros raida leidžia laikyti šį veikalą subjektyvia, bet įžvalgia ir įtaigia XX a. lietuvių vaikų literatūros istorija. Tai knyga, atverianti lietuviškų kūrinių vaikams išskirtinumą ir kartu sąsajas su europine ir pasauline vaikų literatūra. „Auginančioji literatūra“, t.y. literatūra, kurios misija – auginti, ugdyti, auklėti. Knyga, padedanti suvokti vaikų literatūros raidą, jos procesus, tendencijas. Žinomo vaikų literatūros specialisto daugelio metų triūsas, solidūs lietuvių vaikų literatūros tyrinėjimai, kurie neabejotinai pravers ne tik autoriaus kolegoms, tiriantiems kūrybą vaikams. Knyga skirta visiems besidomintiems lietuvių literatūros istorija, humanitarine kultūra, studentams, plačiajai visuomenei.Reikšminiai žodžiai: Vaikų literatūra; Vaikų literatūros raida; Children literature; Development of children literature.
ENIn the book "Auginančioji literatūra" ("Nurturing Literature") Kęstutis Urba, known specialist of children's literature, analyses the works of the 20th century – mostly prose and drama – dedicated to children, written by Lithuanian writers. The selection of authors and their works, and the coherent, sequential description of the development of national Lithuanian children's literature makes this a subjective, yet insightful and attractive history of the Lithuanian children's literature of the 20th century. It is a book that reveals the uniqueness of Lithuanian works for children and their connection to the European or World children's literature. "Auginančioji literatūra" ("Nurturing Literature") – literature with a mission to raise, educate and nurture. The book allows the reader to understand the development of children's literature, its processes and tendencies. The hard work of the known specialist of children's literature, and solid research of Lithuanian children's literature, will surely be of help to many, not just author's colleagues who research works for children. This book is for everyone who is interested in the history of Lithuanian literature and humanitarian culture, as well as students and general society.