LTStraipsnyje išryškinama muzikos mokytojo gebėjimo atpažinti mokinių muzikinį kūrybiškumą ir patirties organizuojant muzikinę kūrybinę mokinių veiklą svarba. Pristatomi tyrimo, atskleidžiančio muzikos mokytojų patirtį ugdant aukštesniųjų klasių mokinių muzikinį kūrybiškumą muzikinėmis kompiuterinėmis technologijomis (MKT), rezultatai. Interviu su dešimčia muzikos mokytojų duomenų analizė parodė, kad mokytojai muzikinį kūrybiškumą atpažįsta pagal mokinių muzikinę ir MKT naudojimo patirtį bei įsitraukimo į muzikinę kūrybinę veiklą pobūdį. Muzikinio kūrybiškumo ugdymo MKT procesą mokytojai apibūdina kaip bendrą mokinių ir mokytojo veiklą, kurios svarbiausi ypatumai: tikslingas muzikinių ir MKT žinių teikimas, nuosekli muzikinių kūrybinių užduočių sistema, skatinantis kūrybos darbų vertinimo pobūdis, mokytojo kaip pagalbininko ir konsultanto vaidmens prisiėmimas. Išryškėjo ir muzikinio kūrybiškumo ugdymo MKT sunkumų: didelis mokinių skaičius grupėje, laiko kūrybinei veiklai trūkumas, mokytojų MKT naudojimo kompetencijos stoka, techniniai trikdžiai. Tyrimą finansavo Lietuvos mokslo taryba (sutarties Nr. MIP-13081). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikinis kūrybiškumas, muzikinės kompiuterinės technologijos; Muzikinis kūrybiškumas, muzikinės kompiuterinės technologijos (MKT); Juos teikia šis ekspertas:Musical Creativity; Musical computerised technologies; Musical creativity, musical computer technologies; Nepateikta.
ENObject of the research – senior pupils’ musical creativity and its development by using musical computer technologies (MCT). Purpose of the research – to reveal the peculiarities of senior pupils’ musical creativity and its development by using the MCT on the basis of teachers’ experience. Methods of the research – analysis of scientific literature, interview with teachers of music. The musical creativity of senior class pupils using the MCT is recognized according to the process and result of music creation. Pupils’ musical creativity expression in the process of music creation is related to the character of their musical and MCT work experience as well as to their involvement into musical creational activity. The musical and MCT work experience facilitates the process of creation, and the musical creation by the pupils who acquire it is typical of an unconventional form of the piece, variety of musical instruments applied, untraditional music style, and individual means of expression. The products of the pupils who acquire less experience are based on models provided by the musical software and samples of music encountered in various social contexts. The following features characterize pupils’ musical creativity expression according to the result of music creation: an idea of the piece and originality of its implementation ways, the completeness and unconventionality of the music form, the variety of music style selection, expediency of musical expression means, and their inter-tune. [...]. [From the publication]