LTStraipsnyje nagrinėjamas žiniasklaidos funkcijų prieštaringumas šiuolaikinėje visuomenėje. Teigiama, jog šiandien žiniasklaida nesuteikia nei žinių, nei žinojimo, jos prioritetas pasislenka į žinių šou, performansą, spektaklį, veiksmą be tikslo ir prasmės. Žinios, įvykiai, faktai ir net politikai ne pristatomi visuomenei, bet ženklinami, emocionalizuojami ir mitologizuojami. Straipsnyje išryškinamos šios žiniasklaidos darbo ydos: abejotina žurnalistų kompetencija; žurnalisto bei informacijos šaltinio susigyvenimas; žurnalistinis „korporatyvizmas“, kai siekdami palaikyti vienas kitą, žurnalistai neskiria dėmesio žiniasklaidos vidaus problemoms; realaus fakto ir žurnalisto nuomonės sutapatinimas, personalizuoti komentarai; atsakymų kupiūravimas apklausus politiką ar visuomenės veikėją, originalius žodžius išimant iš konteksto ir iškreipiant mintį; per tiesioginę televizijos ar radijo transliaciją žurnalistas valdo pokalbį ir neleidžia politikui iki galo pasisakyti, kuria tokią situaciją, kai auditoriją pasiekia visai kiti dalykai nei dalyvių bandyti pasakyti; televizijos vaizdo transliavimas leidžia „uždengti“ kalbą ir taip iškreipti sakymo prasmę. Kadangi žiniasklaida, ypač televizija, transliuojamą informaciją šiandien adresuoja visiems, ji atitinka „masinės kultūros“ lygį. Anksčiau žiniasklaida buvo vadinta langu į realybę, vėliau – veidrodžiu. Šiandien, kurdama ir modeliuodama tikrovę, ji tampa sapnu, kurį visi kolektyviai sapnuojame vartodami žiniasklaidą.Reikšminiai žodžiai: Demokratija; Politika; Visuomenė; Vytautas Landsbergis; Žiniasklaida; Žinios; Žurnalistas; Democracy; Journalist; Mass media; News; Politics; Press; Society; Vytautas Landsbergis.
ENThe article discusses the contradiction of media functions in modern society. It is stated that today the media does not provide news or knowledge, its priority turns into the show of news, performance, acting and action without any purpose or meaning. News, events, facts and even politicians are not presented to the public, but they are labelled, emotionalized and mythologized. The article highlights faults of media's activities: the questionable journalistic competence; the symbiosis of journalist and a source of information; journalistic corporatism when in order to support each other journalists do not pay attention to internal problems of the media; identification of the real fact and the opinion of the journalist, personalized comments; expurgation of answers after questioning politician or public figure, removing original words from the context and distorting the thought; during a live television or radio broadcast a journalist manages a conversation and does not allow a politician to speak in full, creating a situation in which the audience is reached by totally different things than those intended to be said; television video broadcasting allow to cover the talk and thus distort the meaning of the statement. Since the media, and in particular, television, today address the broadcasting information to everybody, it meets the level of mass culture. In the past, the media was called a window to reality, later it was called a mirror. Today, creating and modelling reality, it becomes a dream that everyone collectively sees when consuming the media.