LTStraipsnyje aptariama lyginamosios edukologijos plėtra Lietuvos universitetuose tarptautiniame kontekste. Apžvelgiama istorinė lyginamosios edukologijos raida pasaulyje ir Europoje. Lyginamosios edukologijos disciplina atsirado XX amžiaus pradžioje JAV ir Kanadoje, kurioje ryškų pėdsaką paliko mūsų tautietis, Otavos universiteto profesorius Antanas Paplauskas-Ramunas. Pirmaisiais XX a. dešimtmečiais lyginamoji edukologija pradėta dėstyti ir Vakarų Europos universitetuose. Penktajame dešimtmetyje lyginamosios edukologijos plėtra pasiekė savo zenitą. Dėl įvairių priežasčių šeštuoju ir septintuoju dešimtmečiais dėmesys lyginamajai edukologijai sumažėjo. Nepagerino padėties ir XXI amžiaus pradžioje sustiprėjusi švietimo globalizacija. Lietuvoje lyginamosios edukologijos ištakos taip pat siekia XX amžiaus pradžią. Ketvirtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje lyginamosios edukologijos srityje dirbo tokie žinomi Lietuvos mokslininkai, kaip antai P. Dielininkaitis, J. Laužikas ir kt. Sovietiniu laikotarpiu lyginamoji edukologija aukštosiose mokyklose nebuvo dėstoma; apsiribota „buržuazinio švietimo“ kritika. Lyginamosios edukologijos atgimimas Lietuvoje prasidėjo po nepriklausomybės atgavimo.Šiuo metu lyginamoji edukologija dėstoma daugelio šalies universitetų pedagogų rengimo programose. Kita vertus, Lietuvos lyginamosios edukologijos mokslininkai vis dar mažai bendrauja su užsienio kolegomis ir yra nepakankamai matomi tarptautiniame kontekste. Lietuvos atstovai kol kas nedalyvauja Europos lyginamosios edukologijos draugijos veikloje. Tam tikslui lyginamosios edukologijos specialistai turėtų susiburti į akademinę bendriją. Didesnio šalies mokslininkų dėmesio taip pat turėtų sulaukti lyginamieji švietimo kokybės, lygybės ir socialinio teisingumo, švietimo kokybės užtikrinimo, socialinio mobilumo, švietimo ryšio su ekonomikos plėtra ir kt. aspektai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lyginamoji edukologija; Edukologijos tyrimai; Pedagogų rengimas; Comparative Education; Lithuania; Education research agenda; Teacher education.
ENArticle compares the state of the field of Comparative Education in Lithuania with developments internationally. As in most of the countries of the erstwhile Eastern Bloc, the confluence of circumstances in the past decades resulted in Comparative Education being strongly and visibly present in courses taught at pre-graduate and postgraduate levels at universities in Lithuania since 1990. What is absent are research institutes of Comparative Education, also established chairs of Comparative Education, Comparative Education departments and academics exclusively occupied with (teaching and conducting research in) Comparative Education. Comparativists in Lithuania are also not strongly connected with each other and with the international Comparative Education community. While Comparative Education research gets done vigorously and the themes of research are very topical and include equity issues (including gender equity), quality and quality assurance, internationalization of higher education, the societal effects of education (e.g., the effect of education on values, including the political values of students, the effect of education on economic development or on social mobility) and research on the learning of students. [From the publication]