LTStraipsnyje pristatoma mokinių klausimyno, skirto mokyklos saugumui vertinti, pagrindimo ir empirinės patikros (validacijos) patirtis. Straipsnyje aptariamas sąvokos „mokyklos saugumas“ apibrėžimas, taip pat analogiški užsienio šalyse sukurti vertinimo instrumentai. Pristatomi klausimyno išbandymo tyrimo rezultatai. Buvo derinama faktorinė ir loginė validacija bei reliabilumo kontrolė, taikant Spearmeno ir Browno koeficientą. Apklausoje atspindėti 784 mokinių, atstovaujančių 19 vieno Lietuvos didžiųjų miestų mokyklų, duomenys. Apklausos instrumentą sudaro 160 pirminių indikatorių, kurie faktorinės validacijos būdu buvo suskirstyti į 8 skales bei 38 poskales. Sudaryta poskalių interkoreliacinė matrica, atskleidžianti glaudžius ir teoriškai prasmingus klausimyno diagnostinių konstruktų ir įvairių saugumo problemų bei dimensijų paplitimo laipsnio mokyklose sąryšius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Klausimynas; Mokinių apklausa; Mokyklos saugumas; Mokyklos saugumo vertinimas; Validacija; Assessment; Inventory; School safety; Survey; Validation.
ENArticle presents substantiation and validation of an inventory for school safety assessment. The paper defines the concept of school safety and discusses the assessment instruments developed in foreign countries. It further presents the results of the questionnaire verification. The results were obtained combining factorial and logical validation, reliability control and applying Spearmen-Brown coefficient. The survey presents the data on 784 school students from 19 city schools. The instrument contained 160 primary indicators, which were later subdivided into 8 scales and 38 subscales by factorial validation. Subscales inter-correlation matrix, which reveals close and theoretically significant correlation among the diagnostic instruments of the inventory, was designed. The survey also revealed the prevalence rates of various safety problems and dimensions at schools. [From the publication]