LTSprendžiant nepakankamos švietimo paslaugų kokybės, pasiūlos ir prieinamumo kaimo vietovėse problemą, Lietuvoje kuriami daugiafunkciai centrai, kurių paskirtis – tenkinti vietos bendruomenės edukacinius, kultūrinius, socialinius poreikius, telkiant valstybinius ir privačių finansų ir intelekto išteklius. Daugiafunkciai centrai turėtų padėti kurti, diegti ir plėtoti modernią švietimo, apimančio įvairaus amžiaus gyventojų grupes ir jų poreikius, koncepciją. Straipsnyje analizuojama daugiafunkcių centrų ir jiems savo veikla artimiausių įstaigų socioedukacinės veiklos organizavimo patirtis užsienio šalyse, pateikiamos daugiafunkcių centrų galimos veiklos ir tendencijos Lietuvoje. Pristatoma teorinė universalių daugiafunkcių centrų veiklos tarptautinės patirties analizė. Straipsnis paremtas atliktu kokybiniu tyrimu, taikant ekspertų metodą. Analizuojant empirinio tyrimo rezultatus išryškinamos atsiradimo priežastys, paskata jiems steigti Lietuvoje, išryškinamos galimos universalių daugiafunkcių centrų veiklos kryptys (sritys), paskirtis, perspektyvos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiafunkcinis centras, švietimo prieinamumas; Daugiafunkcis centras; Kaimo bendruomenė; Mokymasis visą gyvenimą; Švietimo ir socialinės paslaugos; Švietimo prieinamumas; Accessibility of education; Educational and social services; Lifelong learning; Lifelong learning dimension; Multifunctional center; Rural community.
ENIn order to solve the lack of quality, supply and accessibility of educational services in Lithuanian rural areas there are universal multifunctional centres being developed with the purpose to meet educational, social and cultural needs of local communities accumulating public and private financial and intelectual resources. These multifunctional centers should help to design, implement and develop the modern concept of education covering different age groups and their needs. The article analyzes socio-educational experiences of foreign multifunctional centers and institutions that are similar to them; it also outlines tendencies and potential activities of Lithuanian multifunctional centers. The article also presents a theoretical analysis of the international experience of multifunctional centers. It is based on a qualitative research approach with experts’ interviews. The analysis of the results of the research highlights the causes and incentives for the establishment of universal multifunction centers in Lithuania, possible directions of activities (areas), purposes and perspectives. [From the publication]