LTStraipsnyje nagrinėjama aktuali šiandienos problema – žmogiškųjų išteklių kokybės valdymas ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokyklose. Šios ugdymo mokyklos orientuojasi į asmenybės ugdymą/si, formuojant savarankišką ir kūrybiškai mąstančią asmenybę besirengiančią aukštesnei mokymo pakopai, todėl jos turi sukurti aplinką fizinei, protinei, emocinei vaikų raidai, bendra vaiko socializacija!, patenkinti tėvų lūkesčius įtakojančius siekti kryptingos kokybės. Atliktas tyrimas atskleidžiant ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokyklų vadovų ir pedagogų nuomonę apie, kokybės sampratą, žmogiškųjų išteklių valdymo kokybės tendencijas šiose ugdymo institucijose. Straipsnio tikslas – atskleisti ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokyklų vadovų ir pedagogų nuomonę apie žmogiškųjų išteklių valdymo kokybę jų institucijose. Buvo vykdoma vadovų (direktorių ir pavaduotojų ugdymui) ir pedagogų (auklėtojų ir mokytojų) dirbančių ikimokyklinė ir pradinio ugdymo mokyklose, anketinė apklausa. Tyrime dalyvavo: 227 pedagogai ir 40 vadovų (bendra apklaustų respondentų imtis – 267).Tyrimas parodė, jog kokybės samprata geriausiai atspindinti mokyklos bendruomenės požiūrį į kokybę – kokybė kaip tikslų tinkamumas ir paskirties išpildymas, kokybė kaip atitikimas reikalavimams bei kokybė kaip vaikų ir tėvų poreikių patenkinimas, o už ugdymo (si) kokybę ikimokyklinio ugdymo mokykloje pirmoje eilėje yra atsakingi – pedagogai, jie svarbiausias veiksnys, todėl pedagogų kompetencijų ugdymas yra ypač aktuali problema, nuo kurios savalaikio sprendimo priklauso šiuolaikiškų ugdymo tikslų įgyvendinimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio ugdymo mokyklos, kokybė, mokykla, žmogiškieji ištekliai; Ikimokyklinio ugdymo įstaiga; Ikimokyklinis ugdymas; Kokybė; Kokybės vadyba; Mokykla; Pradinė mokykla; Žmogiškieji ištekliai; Human resources; Pre-school education institutions; Preschool education; Presschool; Primary school; Quality; Quality management; School.
ENArticle analyzes a topical contemporary problem: human resources quality management in preschools and primary schools. The said schools focus on (self-)development of a personality, and the formation of an autonomous and creative personality preparing for a higher stage of education; therefore, they should create environment appropriate for the physical, emotional and intellectual development and general socialization of children, as well as meet parents' expectations affecting attainment of purposeful quality. The conducted research reveals the attitudes of preschool and primary school head teachers and teachers regarding the conception of quality and tendencies of human resources quality. [From the publication]