LTPasaulinė mokytojų rengimo patirtis rodo, kad mentorystė yra vienas efektyviausių būdų profesionaliems jauniems pedagogams parengti. Mentorius – tai patyręs pedagogas, padedantis profesiškai tobulėti praktiką atliekančiam studentui. Kadangi mentoriaus veikla itin daugialypė, jam reikalingas platus kompetencijų ir jas sudarančių žinių, vertybių, gebėjimų spektras. Straipsnyje pateikiamas teorinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogo mentoriaus kompetencijų modelis, kuris pagrindžiamas empiriniais tyrimais. Šis modelis analizuojamas studentų praktikai vadovaujančių mentorių bei ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų studentų požiūriu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas; Pedagoginė praktika; Mentorius; Studentas praktikantas; Kompetencijų modelis; Pre-school and pre-primary education; Pedagogical practical training; Mentor; Student practitioner; Model of competencies.
ENWorld teacher education experience shows that mentorship is one of the most effective methods of preparing professional young pedagogues. The mentor is an experienced pedagogue who helps the student in his/her practical training to improve professionally. Because the mentor's activity is varied, he/she needs a very wide spectrum of competencies, knowledge, values and abilities to make up these competencies. The article presents a theoretical model of pre-school and pre-primary education pedagogue mentor competencies grounded on empirical surveys. This model is analysed from the standpoints of mentors supervising students' practical training and students of pre-school and pre-primary education study programmes. [From the publication]