LTIšsilavinimas – tai vienas svarbiausių veiksnių, darančių įtaką šalies žmogiškųjų išteklių kokybei, šalies konkurencingumui ir gerovei. Studentai yra būsimieji organizacijų darbuotojai, kurių žinios ir įgūdžiai turi būti ugdomi atsižvelgiant į globalizacijos veikiamus šalies ūkio poreikius, laikantis mokymosi visą gyvenimą principų. Lyginant studentus, išvykusius dalinių studijų į užsienį, su likusiais – pirmieji išugdo savo kompetencijas ir įgyja konkurencinį pranašumą. Todėl vertėtų atkreipti dėmesį į studentų mobilumą ir jo teikiamą naudą studentams, universitetams, organizacijoms ir šalies ūkiui. Šiame straipsnyje analizuojamos studentų dalinių studijų užsienyje metu tobulinamos kompetencijos ir pristatomas lietuvių studentų mobilumo metu ugdomų kompetencijų vertinimas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mobilumo metu labiausiai ugdomi užsienio kalbos įgūdžiai, pasitikėjimas savimi bei kitų šalių pažinimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Kompetencijų ugdymas; Mobilumas; Studentų kompetencijos; Studentų mobilumas; Competencies; Mobility; Student's competencies; Student's competenciessStudents' mobility; Student's mobility.
ENStudents of universities are potential human resources of organisations. It is very important to develop present students’ competencies in order they could be good employees. This could be done better using mobility concept when students study abroad, gain and develop their international competencies then. Having in mind world globalisation trends, one of the areas of education where governments could invest is the international education and the stimulation of student mobility, as internationalisation of Higher Education is at least so far by and large based on student mobility. This paper pays on prior advantages got by students’ mobility and their developed international competencies. According to scientific literature analysis 3 types of core competences through students’ mobility were highlighted: academic knowledge and skills, cultural awareness and expression, and social and civic competences. Cultural awareness and expression were evaluated as the most important through mobility according to empirical study. [From the publication]