LTNagrinėjant šiandienos Lietuvos žiniasklaidos būklę, dažnai kyla klausimas – kodėl vadinamoji bulvarinė spauda išlaiko tokias tvirtas pozicijas, o kokybinė spauda taip sunkiai randa vietą žiniasklaidos rinkoje. Į šį klausimą bandoma ieškoti atsakymo pasitelkiant „informacijos vakuumo“ kategoriją, kuri nagrinėjama ne tiek kiekybinėje, kiek kokybinėje plotmėje. Daroma prielaida, kad informacinėje erdvėje labiausiai konkurencingi yra faktų prisodrinti pranešimai. Informacijos vakuumas ir jo užpildymas ne visavertėmis žiniomis, o informacijos surogatu daro tiesioginę įtaką ir žiniasklaidos objektyvumui. Informacijos vakuumo problema siejama su fakto ir komentaro painiojimo tradicija, šiandienos žiniasklaidos komercialėjimo tendencijomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Žiniasklaida; Informacijos vakuumas; Bulvarinė spauda; Mass media; Information vacuum; Yellow press.
ENWhen examining the state of today’s media in Lithuania, a question often arises: why does the so-called tabloid press hold on to such a strong position, while quality press has difficulties in finding a place in the media market? An attempt is made to find an answer to this question by using the informational vacuum category, which is examined not only in a perspective of quantity, but also quality. A premise is made, that reports with a large concentration of facts are more competitive in the information arena. The informational vacuum and the filling of it with uneven information, and this informational substitute have a direct influence on the objectivity of the press. The problem of the informational vacuum is linked with a tradition of the confusion of fact and commentary, and today‘s trends concerning the commercialisation of the press.