LTStraipsnyje apžvelgiamas atnaujintų Vidurinio ugdymo bendrųjų programų projektas bei jo svarstymas Lietuvos anglų kalbos mokytojų bendruomenėje, akcentuojant užsienio kalbos kompetencijų svarbą ir jų ugdymo būdus anglų kalbos pamokose. Pateikiami kompetencijos sąvokos apibrėžimai ir kompetencijų rūšys įvairiuose šaltiniuose, išskiriant „Bendruosius Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenis“, kurių pagrindu yra atnaujintos Užsienio kalbų vidurinio ugdymo bendrosios programos. Straipsnyje svarstomas mokymo(si) proceso, efektyviai ugdančio besimokančiojo kompetencijas, planavimas atkreipiant dėmesį į tikslus bei uždavinius, mokymo(si) metodus bei mokomosios medžiagos svarbą. Taip pat pateikiami du anglų kalbos pamokos plano, paruošto pagal atnaujintas bendrąsias programas, pavyzdžiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrosios programos; Kompetencija; Mokomoji medžiaga; Ugdymo planavimas; Užsienio kalbos kopetencijos; Competence; Curriculum design; Educational material; Educational planning; Foreign language transcripts; General programs; Teaching aids.
ENArticle gives an overview of the project of the renewed curriculum for secondary education and its hearing in the community of Lithuanian English language teachers. The emphasis is put on the importance of foreign language competences and ways to develop them in English classrooms because definitions and types of competences described in the "Common European Framework for Languages" were used as the basis for renewing the curriculum for secondary education (foreign languages). The article discusses the teaching / learning process, effective ways of developing learners’ competences and focuses on learning goals and objectives, teaching / learning methods and the importance of teaching materials. The two sample English lesson plans serve as examples of planning instruction in accordance with the renewed curriculum. [From the publication]