LTStraipsnyje aptariamas paradoksas, susijęs su regionų programų vertinimu ir regionų sanglauda Europos Sąjungoje: augant regionų programų vertinimo skaičiui, regionų sanglauda nedidėja. Jei jau įmanoma apskaičiuoti regionų sanglaudos politikos rezultatus ir poveikį, tai kodėl neįmanoma paskatinti jos plėtotės ir išmatuoti taip, kad taptų akivaizdu, jog ji didėja? Arba kažkas negero vyksta su regionų sanglaudos politika, arba su jos matavimais. Kol kas mes krypstame į blogų matavimų diskursą: tai, ką vertiname, ir tai, kaip vertiname, priklauso nuo vertinimo metodologijų. Tai labai populiarus požiūris. Jį straipsnyje bandome išplėsti, eksperimentuodami su naratyvų teorija. Taikydami dispozityviąją analizę penkiuose straipsnio skyriuose iliustruojame prasmių kūrimo procesą, išryškiname keletą bendrų pamirštų prasmių ir reikšmių, kurios susijusios su regionų programų vertinamųjų veiksmų multidiscipliniškumu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Naratyvas; Regionų programų vertinimas; Sanglaudos politika; Viešasis administravimas; Cohesion policy; Evaluation of regional programs; Meaning; Narrative; Narratives; Public administration.
ENArticle addresses the paradox between evaluation of regional programs and regional cohesion in the EU: while managerial practice of evaluation increases, no signs on the reduction of regional disparities. If it is possible to measure the results of regional cohesion, why, then, the measurement does not detect it? Either we go the wrong direction with the EU Cohesion policy, or we apply wrong measurement? Meanwhile we turn to the wrong measurement discourse: because what we measure and what we find, depends on the methodology we apply in evaluating regional programs. This is the view that has been accepted widely, at least in the public administration discourses. We attempt to expand the view while experimenting with the narrative theory. Based on the dispositive analysis our investigation pays attention to a specific text and context, reveals some general grounds of discursive social reality. The article consists of five sections, which illustrate the dispositive steps of looking for the forgotten senses and meanings related to the notion of evaluating regional programs. [From the publication]