LTRemdamasi tiek istoriniais, tiek ir legenda virtusiais liudijimais, dailės istorikė Dalia Karatajienė apžvelgia istorines Lietuvos meno ir Bizantijos, Lotynų bei Osmanų imperijos sąsajas, lėmusias tam tikrus Lietuvos meno savitumus. Straipsnyje glaustai pateikiamas įtakų, sklidusių iš Rytų, vaizdas, apėmęs Lietuvos architektūrą, vaizduojamąją ir taikomąją dailę. Straipsnis baigiamas asmeniškais autorės pastebėjimais apie šiandieninę Turkijos dailę, tarytum bandančią „kuo skubiau vienakryptės įtakos eismą priversti judėti priešinga kryptimi“. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Archeologiniai radiniai; Architektūra; Bizantija; Bizantijos imperija; Dailė; Kultūrinės Ir Meninės Įtakos; Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė (LDK; Grand Duchy of Lithuania; GDL); Lietuvos dailė; Lietuvos meno istorija; Osmanų imperija; Stačiatikybė; Taikomoji dailė; Turkija; Turkijos menas; Vaizduojamoji dailė; Applied Arts; Archaeological finds; Architecture; Art; Byzantine Empire; Byzantium; Cultural And Artistic Influences; Fine arts; Grand Duchy Of Lithuania; Lithuanian Art; Lithuanian art history; Orthodoxy; Osman empire; Ottoman Empire; The Ottoman Empire; Turkey; Turkish art.
ENIn the article art historian Dalia Karatajienė reviews historical Lithuanian art and Byzantium’s, Latin’s and Osman Empire’s connections, which determined certain uniqueness of Lithuanian art while using historical and legendary testimonies. Here in a concise manner presented are the influences, which reached from the East and were applied to Lithuanian architecture, visual and applied arts. The article ends with personal author’s remarks concerning contemporary Turkish art, which as if tries to "as fast as possible to force the one-sided traffic to move in the other direction". [From the publication]