Studijų kokybės kriterijai ir jų įgyvendinimas magistrantų požiūriu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studijų kokybės kriterijai ir jų įgyvendinimas magistrantų požiūriu
Alternative Title:
Study quality criteria and their implementation in terms of master's degree students
In the Journal:
Socialinis darbas [Social Work]. 2014, t. 13, Nr. 1, p. 50-61
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamo tyrimo tikslas – nustatyti kokybiškų studijų kriterijus ir įvertinti jų įgyvendinimą universitete magistrantų požiūriu. Tyrimo metodai: literatūros ir dokumentų analizė, apklausa raštu. Atliktas empirinis tyrimas yra kiekybinio pobūdžio, žvalgomasis tyrimas – kokybinio pobūdžio. Žvalgomojo tyrimo metu buvo surinkta informacija apie tai, kokie konkretūs studijų kokybės kriterijai magistrantams yra svarbūs. Remiantis šiais duomenimis sudaryta anketa, kurią pildydami magistrantai turėjo įvertinti, kiek konkretūs kokybės kriterijai yra jiems asmeniškai svarbūs ir kaip jie yra įgyvendinti jų studijose. Tyrime dalyvavo Mykolo Romerio universiteto Socialinių technologijų fakulteto magistrantai. Apklausa parodė, kad Mykolo Romerio universiteto magistrantai skiria tokias jiems svarbias kokybės kriterijų sritis: studijų rezultatai, studijų procesas, dėstytojo savybės ir edukacinė aplinka. Rezultatai parodė, kad didžioji dalis studijų kokybės kriterijų universitete įgyvendinami geriau, nei patys magistrantai teikė tiems kriterijams svarbą. Tačiau praktinei, su profesine veikla susijusiai, studijų pusei magistrantai skiria daugiau dėmesio, negu universitetas, kaip išsilavinimą, o ne profesiją teikianti įstaiga gali skirti. Magistrantų studijų lūkesčiai ir studijų kokybės vertinimas nepriklauso nuo studijų formos ir mokesčio už studijas, iš dalies priklauso nuo to, kuriame padalinyje studentas studijuoja. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Magistrantas; Studijų kokybės kriterijai; Higher education; Master's degree students; Masters degree students; Study quality criteria.

ENThe purpose of the research analysed in the article is to set study quality criteria and estimate their implementation at university in terms of master’s degree students. Research methods include analysis of literature and documents and a written questionnaire survey. Empirical research is a quantitative research, whereas pilot research is a qualitative research. The results of the pilot research showed which specific criteria for the quality of studies of the master’s degree students considered important. Based on these data, a questionnaire was prepared. When filling in the questionnaire, students had to provide their estimation how important certain criteria were to them personally and how they were implemented in their studies. Master’s degree students of the Social Technologies Faculty of Mykolas Romeris University (MRU) participated in the survey. The results of the survey showed that in terms of quality criteria the following aspects were considered important by the MRU students: study results, study process, traits of a teacher and educational environment. The results revealed that at the university the fulfilment of the major part of quality criteria is even higher than the importance given to those criteria by the students themselves. However, students give more attention to the practical (related to the professional activity) side of the studies than the university, as an institution providing education and not profession, could. Master’s degree students’ expectations related to the studies and estimation of the quality of the studies do not depend on the form of study and study fees, but partly depend on the division. [From the publication]

DOI:
10.13165/SD-14-13-1-05
ISSN:
1648-4789; 2029-2775
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53291
Updated:
2020-11-04 22:56:09
Metrics:
Views: 39    Downloads: 5
Export: