LTMoksliniame darbe „Rinkimai viešojoje erdvėje: Lietuvos televizijos debatų „Lyderių forumas“ analizė“ nagrinėjama, kas yra politinis pažadas ir kaip visuomenei per žiniasklaidą skleidžiamos politikų idėjos. Darbe bandoma atskleisti žiniasklaidos prasmę per rinkimus. Straipsnio tikslas – išanalizuoti, ar priešrinkiminiai TV debatai „Lyderių forumas“ buvo objektyvi laida. Debatai analizei pasirinkti dėl itin aiškios savo struktūros, leidžiančios laidą analizuoti objektyviai. Straipsnyje nagrinėjama, kokios temos buvo aptartos debatuose, kokie klausimai nuskambėjo laidoje. Taip pat atkreiptas dėmesys, kaip laidos vedėjas (Edmundas Jakilaitis) reaguoja į politikų atsakymus. Be to, aiškintasi ir ar sėkmingai žurnalistas gavo atsakymus į visus užduotus klausimus, ar kuriai nors partijai parodė palankumą. Paskutinis analizės kriterijus buvo debatų dalyviai. Kiekvienoje laidoje dalyvavo po vieną atstovą iš pagrindinių Lietuvos partijų (konservatorių, liberalų, socialdemokratų, „Tvarkos ir Teisingumo“, Darbo partijos). Analizuota, ar jie sėkmingai sugebėjo išnaudoti jiems debatuose skirtą laiką.Šis straipsnis aktualus, nes galima apibendrinti žiniasklaidos reikšmę svarbių politinių pasikeitimų laikotarpiu. Padaryta išvada, kad laidos vedėjas sugebėjo likti objektyvus, o jo parinktos temos atspindėjo pagrindines šalies aktualijas. Vis dėlto dauguma laidos dalyvių per debatus nesugebėjo paaiškinti, kokius sprendimus priimtų ateityje. Vietoj to buvo pasirinkta kitus politikus menkinanti retorika. Taigi sėkmingai išnaudoti debatams suteiktos erdvės politikams išnaudoti nepavyko. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kampanija; Kampanija: Objektyvumas; Objektyvumas; Parlamento rinkimai; Pažadas; Politinė komunikacija; Politinė komunikacija profesionalumas; Profesionalumas; Tv debatai; Campaign; Objectivity; Parliamentary elections; Political communication; Professionalism; Promise; Tv debates.
ENArticle analyses the information that spreads in the media during the election campaign. It looks at the aspect of promises made by politicians through an academic lens. The definition of a political promise is explained; some insights are devoted to an analysis of the reasons why some promises are more commonly fulfilled. The paper mostly concentrates on the role of the media, combining ideas of media theorists with the investigation of pre-election TV debates "Lyderių forumas". [From the publication]